Nová služba Stadia od internetového giganta Google má nemalé ambície zmeniť kompletne celý herný priemysel. Streamovanie hier z cloudu nebude totiž vyžadovať konzolu a ani drahý počítač, ale iba rýchle internetové pripojenie. Preto treba počítať s tým, že zožerie poriadnu porciu dát.
O aký objem teda pôjde? Web PC Gamer vyrukoval s analýzou, v ktorej sa pozrel na spotrebu a vďaka tomu zistil celkom zaujímavé čísla.
Počas hrania pri Full HD rozlíšení a 60 snímkach za sekundu sa za jednu hodinu prenesie 9 GB. Ak by ste však nastavili 4K rozlíšenie a hrali tú istú dobu, spotrebujete približne o 6 GB viac. Čo sa týka podstatne nižšieho HD rozlíšenia, tak v tomto prípade spotrebujete zhruba 4,5 GB objem.
Náruživí hráči budú teda musieť počítať s tým, že kvôli službe Google Stadia výrazne porastie ich aktuálna dátová náročnosť. Okrem rýchleho pripojenia je preto vyžadovaný aj prístup k poriadnemu objemu dát. Niektorí poskytovatelia prístupu k internetu, ako je napríklad mobilný operátor 4ka, síce ponúkajú neobmedzenú konektivitu, no aj tá je určitým spôsobom limitovaná. Stačí v jednom mesiaci spotrebovať 300 GB a prenosová rýchlosť citeľne klesne.