YouTube pri každom účte, ktorý má viac ako 1000 odberateľov, zobrazuje ich presný počet. Fanúšikovia a diváci tak vidia, koľko ľudí odoberá obsah toho či oného autora na hlavu presne.
Google, ktorý službu YouTube prevádzkuje, to tento rok zmení. Údaj jednoducho zaokrúhli, čím bude pôsobiť konzistentne. Napríklad, ak má niekto 4 307 odberateľov, YouTube divákom zobrazí skrátenú formu 4,3K odberateľov. Pri počte 133 017 odberateľov to bude 133K a tak podobne.
Tieto údaje sú veľmi dôležité, keďže vypovedajú o popularite daného autora. Bežným užívateľom by malo bohate stačiť zobrazenie skrátenej formy, čo ale neplatí o autoroch samotných.
Tým Google presnú štatistiku pochopiteľne neodoprie a pozrieť si ju budú môcť v službe službe YouTube Štúdio. Kým v tomto prípade ide skôr o kozmetickú podstatu veci, taký Instagram testuje kontroverznejšiu zmenu.
Pracuje s myšlienkou, že užívateľom nebude zobrazovať počet označení Páči sa mi to, teda „lajkov“ v podobe srdiečok. Instagram chce, aby sa užívatelia sústredili hlavne na zdieľaný obsah a nie na to, koľko srdiečok od fanúšikov dostal.
Zatiaľ však nič nenasvedčuje tomu, že Instagram túto zmenu zavedie do praxe pre všetkých užívateľov. Počkať si najskôr musíme na ukončenie testovania.