Spoločnosť Xiaomi zverejnila správu o svojich finančných výsledkoch, ktorá sa týka prvých troch mesiacov tohto roka. Čísla sú pozitívne a prekonali očakávania.
Xiaomi hovorí o 27,2 % náraste tržieb v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka (5,6 mld. EUR). Čistý zisk stúpol na, po prepočte, 272 miliónov EUR. V Q1 minulého roka bol zisk na úrovni 220 miliónov EUR.
Predaje smartfónov na domácom trhu v Číne klesajú, čo ale pre Xiaomi nie je problémom. Na indickom trhu ide o vôbec najpredávanejšiu značku, čo sa inteligentných mobilných telefónov týka.
Dynamiku má aj v západnej Európe. Na celosvetový trh výrobca v prvom štvrťroku dodal 27,9 miliónov kusov smartfónov. To, že si cestu k zariadeniam od Xiaomi našlo viac zákazníkov, dokazuje aj počet užívateľov prostredia MIUI.
Po celom svete ho používa asi 260 miliónov ľudí. Ide o 37-percentný nárast. Na stúpajúcej krivke sa vezú aj iné zariadenia, hlavne tie, z kategórie internetu vecí. Xiaomi tiež prevádzkuje kamenné predajne, ktoré nazýva Mi Home.
Po celom svete ich funguje 480, z toho 79 v Indii. V tejto zaľudnenej krajine v najbližších mesiacoch dokonca pribudnú samoobslužné predajné automaty (na verejných priestranstvách), v ktorých okoloidúci nájdu smartfóny, slúchadlá, powerbanky a ďalšie produkty.
Z aktuálnych produktov, pozornosti sa dostáva hlavne dostupnému modelu dcérskej značky Redmi Note 7, ktorý už tradične ponúka výborný pomer medzi výbavou a cenou.
Očakáva sa aj predstavenie Mi Band 4 – novej generácie najpredávanejšieho fitness náramku na svete.