Aj keď je v čoraz väčších problémoch, mobilnú divíziu Sony nečaká žiadny katastrofický scenár. Japonský výrobca spotrebnej elektroniky ju potrebuje, pretože považuje smartfóny za dôležitú súčasť jeho portfólia.
Vyplýva to z ešte čerstvých slov šéfa renomovanej spoločnosti, na ktoré upozornil web TechSpot.
„Smartfóny považujeme za hardvér pre zábavu a prostriedok na dosiahnutie toho, aby bola naša hardvérová značka udržateľná. Mladšie generácie už nepozerajú televíziu.”
Kenichiro Yoshida tým chcel dať najavo, že aj keď predaje mobilnej divízie klesajú, telefóny budú vyvíjať a vyrábať i naďalej. Musia ale zmeniť doterajšiu stratégiu. Keďže pomaličky prestáva fungovať, chcú zamerať pozornosť na pridanie nových herných funkcionalít a zlepšenie zážitku z konzumácie multimédií.
Za problémami Sony stojí však hneď viacero faktorov, nielen jeden. Ich high-end smartfóny síce ponúkajú moderný a pokročilý hardvér, no čo sa týka vizuálno-konštrukčného prevedenia, tak s tým príliš nevynikajú. Predovšetkým vtedy, keď padne reč na rámiky okolo displeja. Minuloročný model Xperia XZ3 je toho dôkazom.
Veľké náklady, slabé predaje
Mobilná divízia Sony zaznamenala za uplynulý fiškálny rok stratu vo výške slušných 879 miliónov dolárov. To znamená, že prevádzkové náklady výrazne prevýšili hrubý profit.
Nie je sa ani čomu čudovať. Množstvo smartfónov, ktoré spoločnosť priniesla na spotrebiteľský trh, dosiahlo v priebehu 12 mesiacov iba 6,5 milióna kusov. Konkurent Samsung bol na tom neporovnateľne lepšie, pretože má na konte číslo o veľkosti až 291 miliónov.