Komunikačnú platformu WhatsApp používa po celom svete približne 1,5 miliardy ľudí, ktorí si funkcie mobilnej aplikácie užívajú bez akejkoľvek rušivej reklamy. To sa však od budúceho roka zmení.
Reklamy viseli nad aplikáciu WhatsApp snáď odo dňa, kedy ju prevzal pod svoje krídla gigant Facebook. To, že ju odkúpil za astronomickú sumu, už asi pripomínať nemusíme.
Na podujatí Facebook Marketing Summit predstavitelia potvrdili, že mobilná aplikácia WhatsApp bude skutočne „obohatená“ o reklamu. Objavovať sa začne od budúceho roka.
Informáciu medzi prvými zverejnili konzultant Matt Navarra a Olivier Ponteville.
Zatiaľ sa však nemusíte obávať, že sa vo vašich konverzáciách objaví veľký pútač s reklamou na oblečenie alebo napr. energetický nápoj. Reklamy sa začnú zobrazovať v časti Status, teda v obdobe Instagram príbehov.
Užívateľ uvidí reklamu zobrazenú na celú obrazovku aj so značkou, resp. názvom spoločnosti ako zadávateľa.
Reklama bude interaktívna, čo znamená, že potiahnutím smerom hore sa presmerujete napr. do e-shopu alebo na stránky spoločnosti, ktorá si reklamu objednala. O inom type reklamy sa zatiaľ nehovorí.
To však samozrejme automaticky neznamená, že sa nemôže v budúcnosti objaviť aj v iných sekciách aplikácie. Podľa serveru statista.com používa funkciu Status v aplikácii WhatsApp na dennej báze až 500 miliónov užívateľov.
Z reklamného hľadiska tak ide o atraktívny priestor, ktorý Facebooku zabezpečí ďalšie príjmy. Keďže sa reklama zobrazí viac-menej náhodne a na celú obrazovku, zásah je veľmi efektívny.
Alternatívy Viber, Telegram, Signal.. je si z čoho vyberať, keď naskočia reklamy
Zuckerberga by som nakopal do prdele….
Aj ja, ale spredu. Aby mal tie chamtivé nenažraté vajčiaká až v krku.