Časť nemeckej diaľnice získala veľmi zaujímavý „upgrade“ určený pre hybridné kamióny. Nad diaľnicou sa totiž objavilo vedenie, ktoré pripomína to, ktoré používajú trolejbusy.
Nemecká vláda nedávno oznámila, že 10-kilometrový úsek známej Autobahn je už v skúšobnej prevádzke. Ide o ďalšiu snahu čo najviac znížiť emisie pri preprave produktov.
Systém umožňujúci hybridným kamiónom dobíjať batérie až pri rýchlosti 90 km/h bol vyvinutý nemeckým konglomerátom Siemens ešte v roku 2012. V kamiónoch sú umiestnené senzory, ktoré dokážu vypnúť elektromotory a zapnúť spaľovací motor vtedy, keď zistia, že sa už nad vozidlom nenachádza vedenie.
Podobné riešenie už testujú vo Švédsku a v Spojených štátoch amerických. Alternatívou by mohli byť koľajničky zapustené do asfaltu. Siemens tvrdí, že elektrifikácia kamiónov môže ušetriť obrovský objem paliva. Na každý kamión, ktorý ročne prejde 100 000 kilometrov má ísť o palivo v hodnote 20 000 €.