Facebook vo svojom blogu ohlásil zmeny, ktoré ovplyvnia typ zobrazovaných príspevkov na stránke s novinkami, v tzv. News Feed-e. Po novom by sme mali natrafiť na hodnotnejší a osobnejší obsah.
Sociálna sieť chce týmto spôsobom zvýšiť kvalitu užívateľského zážitku na úkor celkového času stráveného na sociálnej sieti. Inými slovami, na nástenke s novinkami sa budú prioritne zobrazovať príspevky od rodiny a blízkych priateľov, ako aj kvalitnejšie odkazy zo stránok (články, videá), ktoré sledujete.
Používatelia by jednoducho mali podľa slov Facebooku na svojej nástenke vidieť to, čo chcú naozaj vidieť. Facebook upravil algoritmus na základe prieskumov a užívateľských dát, ktoré sledujú vzájomnú interakciu medzi priateľmi a obľúbenými stránkami.
Facebook tiež zohľadňuje priateľov, ktorí sú napríklad označení na tých istých fotografiách, alebo komentujú rovnaké príspevky zverejnené na sociálnej sieti.
V krátkom čase ide už o druhú zmenu spôsobu, akým Facebook užívateľom predkladá zverejnený obsah. Minulý mesiac sa zmeny dotýkali hlavne zobrazovania nekvalitného obsahu.
Obmedzil zobrazovanie príspevkov s prehnane senzačnými nadpismi (clickbait), odkazy na stránky, ktoré sú preplnené reklamou, alebo zobrazovanie tzv. hraničného obsahu. Ide o príspevky, ktoré síce technicky neporušujú žiadne pravidlá sociálnej siete, no majú k tomu veľmi blízko.
Facebook tiež zintenzívnil boj so spamom, dezinformáciami a falošnými správami. Zároveň autorov obsahu, ktorý porušuje pravidlá, bude prísnejšie trestať, napr. dočasným/trvalým zablokovaním prístupu (ban) a pod.
Tieto zmeny sú určite vítané, netreba však očakávať, že sa zo dňa na deň stane zo sociálnej siete lepšie miesto. Zlepšovanie Facebooku by malo pokračovať aj v nadchádzajúcich mesiacoch.