Facebook oznámil, že sa chystá prerobiť svoj systém hodnotenia a priorizovania videí. Cieľom tohto kroku má byť ovplyvnenie výberov videí pre používateľov.
Zvažovať bude tri dôležité faktory, a to originalitu, trvanie a aktivitu tvorcov.
Facebook tvrdí, že plánuje uprednostňovať videá, ktoré ľudia často vyhľadávajú a radi si ich pozrú aj niekoľkokrát. Veľkým bonusom pre dané video je, ak ho používatelia pozerajú aspoň jednu minútu či keď jeho trvanie presahuje tri minúty.
Limitovanie neoriginálnych videí
Gigant sa posnaží viac limitovať neoriginálne videá (videá s veľkým počtom reuploadov) a videá s nižšou pridanou hodnotou, čo znamená, že chce, aby sa ľuďom zobrazovali skôr tie videá, ktoré im aj niečo odovzdajú.
Uprednostňovanie aktívnych tvorcov
Sociálna sieť naďalej potvrdila, že sa chystá podporovať videá tých tvorcov, ktorí nahrávajú pravidelnejšie, čo sa dá považovať za skvelú motiváciu.
[irp]
Avšak mnohí, ktorí radi čítajú medzi riadkami, tvrdia, že cieľom týchto zmien nie sú vhodnejšie výbery videí pre používateľa, ale zárobok. Hovoríme o dvojsečnom meči, keďže ak používatelia budú pozerať vybrané videá dlhšie a častejšie, Facebook dokáže zarobiť viac peňazí z reklám.