Facebook len pred pár dňami odštartoval každoročnú vývojársku konferenciu známu ako Facebook F8. Ubehlo len niekoľko hodín a už tu máme poriadnu nálož skvelých noviniek.
Okrem vylepšení týkajúcich sa dizajnu aplikácie Facebook či podpory tmavého režimu, sme sa dočkali aj noviniek ohľadom jednej z najpopulárnejších aplikácií súčasnosti – Instagramu.
„Darcovské“ stickery
Prvou novinkou na zozname sú takzvané „darcovské“ stickery v príbehoch. Vďaka týmto stickerom dokážu používatelia zbierať peniaze pre neziskovú organizáciu podľa vlastného výberu.
Čo na to treba?
Stačí vám otvoriť kameru, nahrať alebo odfotiť fotografiu, ťuknúť na ikonu reprezentujúcu stickery a z dostupných možností vybrať „darcovský sticker“. Následne už si len vyberiete, ktorú organizáciu chcete podporiť a príbeh uverejníte.
Keď budete chcieť zistiť, koľko peňazí váš príbeh zarobil, stačí vám ho zobraziť a potiahnuť prstom smerom nahor.
Funkcia je však zatiaľ dostupná len v Spojených štátoch a nevieme, či niekedy dorazí aj k nám. Neexistuje však dôvod, prečo by časom nemala.
Nový dizajn kamery
Ďalšou novinkou je aj vylepšený dizajn kamery, ktorý so sebou prináša nový režim s názvom „Create Mode“.
Vďaka vynovenej kamere budete môcť používať rôzne nástroje (efekty a interaktívne stickery), vďaka ktorým budete môcť „lepšie“ vyjadriť svoje momentálne pocity v danom príspevku.
Čo sa nového režimu týka, vďaka nemu sa budete môcť so svojimi sledovateľmi podeliť o akúkoľvek informáciu, a to bez potreby pridania fotografie či videa (viz. obrázok nižšie).
Obidve vylepšenia budú už čoskoro dostupné celosvetovo.
Nakupovanie priamo z aplikácie
Posledná, teda tretia novinka, sa týka nakupovania. Po novom používatelia, ktorí si budú chcieť kúpiť určitý produkt, tak môžu spraviť bez toho, aby opustili prostredie aplikácie. Stačí si teda len vybrať a rovno aj kúpiť.
Táto funkcia bude dostupná budúci týždeň, avšak zatiaľ len pre menšiu skupinu tvorcov.