Ako to vyzerá na trhu so smartfónmi v medziročnom porovnaní sme sa dozvedeli vďaka výstupom analytických spoločností Strategy Analytics a IDC. Teraz sa pozrieme na to, ako sa darí čoraz populárnejším inteligentným hodinkám.
Svoje štatistické údaje zverejnila výskumná spoločnosť Counterpoint Research. Aj tá porovnáva situáciu na trhu medzi 1. štvrťrokom 2018 a 1. štvrťrokom 2019. Trh sa medziročne poriadne nafúkol.
Výrobcovia svojim zákazníkom dodali v Q1 2019 o 48 % inteligentných hodiniek viac. Spoločnosť Apple si navyše svoju už dominantnú pozíciu posilnila o 0,3 %. Každé tretie predané hodinky boli Apple Watch, čo je rozhodne drvivý výsledok.
Na druhom mieste sa podľa očakávania nachádza Samsung. Kórejský výrobca si na trhu s inteligentnými hodinkami polepšil o 3,9 %. Na treťom mieste figuruje u nás neznáma čínska značka IMOO. Rástol tiež Fitbit a Huawei.
Naopak, sklamaním je pokles dodávok skupiny Fossil, ktorá sa orientuje na inteligentné hodinky s Wear OS od Google. Mierny prepad tiež zaznamenal Garmin a Amazfit. Všetky údaje vidíte prehľadne v tabuľke vyššie.
Vzhľadom na rast tohto segmentu sa dá očakávať, že výrobcovia v tomto roku predstavia nové modely inteligentných hodiniek, ktoré budú opäť dokonalejšie, krajšie a snáď aj dostupnejšie.