Spoločnosť Spotify Technology S.A zverejnila správu, v súvislosti s ktorou informuje o finančných výsledkoch dosiahnutých v prvom štvrťroku 2019. Okrem iného prezradila, že túto službu využíva rekordných 100 miliónov platiacich zákazníkov.
Spotify má celkovo 217 miliónov zákazníkov. Prémiový účet má ale aktivovaných 100 miliónov jedincov. Ostatní tak využívajú bezplatnú verziu služby, ktorá je spojená s istými obmedzeniami v podobe reklamného obsahu, nemožnosti si hudbu uložiť offline alebo nižšej kvality audio stôp.
Počet platiacich zákazníkov medziročne stúpol o 32 percent. Celá užívateľská základňa sa od 1. štvrťroka 2018 nafúkla o 26 percent. Rast publika okrem iného podporil aj vstup hudobnej služby na indický trh, ktorý sa uskutočnil koncom februára.
Napriek nárastu počtu zákazníkov sa musí spoločnosť pasovať s finančným mínusom. Od januára do marca 2019 spoločnosť zaznamenala stratu 142 miliónov EUR. Táto strata je však nižšia ako tá, ktorá bola zaznamenaná v rovnakom období minulého roka (Q1 2018). Vtedy bolo Spotify v mínuse 169 mil. EUR.
Na druhú stranu, v pluse bola spoločnosť Spotify v poslednom štvrťroku 2018, kedy dosiahla prevádzkový zisk na úrovni 94 miliónov EUR.
Peniaze zo Spotify odčerpali dane, štedrejšie bonusy pre zamestnancov, ktoré boli podnietené stúpajúcou hodnotou obchodovateľných akcií spoločnosti na burze a taktiež akvizície. Spoločnosť prevzala firmy Anchor a Gimlet – dve služby, ktoré sa orientujú na čoraz populárnejšie podcasty. V tomto audio odvetví Spotify vidí budúcnosť.
Čo sa týka konkurencie, Apple Music má na konte celkovo len niečo cez 50 miliónov poslucháčov, teda asi štvrtinu základne Spotify.