Japonský výrobca Sony závratným tempom pokračuje v inováciách. Spoločnosť nedávno predstavila 16K displej široký 19,2 metra a vysoký 5,4 metra. Téme sa venovali britská BBC a DSL.sk.
Nový displej má 16-násobne viac pixelov ako tradičný 4K displej a až 64-násobne viac pixelov ako Full HD panel. Gigantický displej si objednala japonská kozmetická skupina Shiseido.
„Pomaly ale isto sa posúvame k 8K televízorom, čo však ešte nejaký čas potrvá. Momentálne nie je jasné, ako dlho bude trvať, kým sa dostaneme až k 16K televízorom, ktoré nateraz ostávajú určené len pre korporátny svet,“ komentuje novinku David Mercer zo spoločnosti Strategy Analytics.
Zložený z niekoľkých menších panelov
Nový 16K displej je tvorený niekoľkými menšími, modulárnymi panelmi, ktoré nemajú viditeľné medzery alebo rámiky, ktoré by kazili dojem z celého panelu. Sony novú technológiu síce nazýva „Crystal LED,“ ide však o ich vlastné pomenovanie technológie micro-LED, ktorú začal využívať aj Samsung.
Výhoda micro-LED je v tom, že displej nie je podsvietený a dokáže vyprodukovať podstatne vyšší jas než OLED panely. Momentálne je však micro-LED príliš drahá technológia, čo jej bráni v širšom využití.
Vlastný obsah
Vzhľadom na to, že na svete je len veľmi málo 16K videí si musela dať japonská firma natočiť vlastné zábery. Spôsob, akým sa jej to podarilo však nie je známy. Špekuluje sa, že išlo o podobný spôsob, akým niektoré 4K televízory upscalujú Full HD obsah bez výraznej straty kvality.