Reklamný priemysel je kreatívnym a najnovšie aj nekonečným odvetvím komerčného sveta, v ktorom sa točia nemalé prostriedky. Medzi najdrahšie reklamy patria tie, ktoré sú vysielané počas amerického Super Bowlu.
Reklamy vysielané počas finále americké futbalovej ligy prekoná len máločo. Napríklad reklama vo vesmíre. Presne takúto reklamu má v pláne potencionálnym klientom ponúkať ruská začínajúca spoločnosť StartRocket.
StartRocket chce na nočnej oblohe vytvárať obrazce pomocou malých satelitov CubeSats, ktoré budú pre projekciu využívať odrazené svetlo zo Slnka. Ťažko povedať, ako bude taký obrovský orbitálny pútač vyzerať.
Extra zložitý ale asi nebude. Skôr má ísť o akési umelé súhvezdie v tvare loga firmy, poprípade doplneného krátkym sloganom. StartRocket plánuje svoj reklamný systém, ak sa tak dá nazvať, spustiť v roku 2021. V tejto chvíli tvorcovia zháňajú investorov, ktorí štart projektu zastrešia.
Jeden je už dokonca známy. Hovorkyňa PepsiCo Rusko, Olga Mangová, potvrdila pre server futurism.com partnerstvo so začínajúcou spoločnosťou StartRocket. Podľa nej projekt predstavuje „revolúciu v oblasti komunikácie.“
Predmetom propagácie má byť energetický nápoj spoločnosti PepsiCo s názvom Adrenaline Rush. Podrobnosti o obsahu, vzhľade reklamy alebo cene kontraktu známe nie sú. Aj keď je projekt z komerčného hľadiska možno zaujímavý, kritike sa nevyhne.
[irp posts=“1382″ ]
Romantické duše asi nebudú chcieť na nočnej oblohe vidieť namiesto pekných súhvezdí logo nápoja v plechovke. Umelý zdroj svetla môže skomplikovať výskum a sledovanie vesmírnych objektov. Nakoniec, zo satelitov môže vzniknúť vesmírny odpad, čo je rozhodne najväčšie negatívum celého projektu.
Koľko vesmírneho odpadu nad našimi hlavami v súčasnosti krúži si môžete pozrieť na tejto interaktívnej mape.