Smartfóny s vyššou cenou, ktorá vo väčšine prípadov odzrkadľuje ich technologickú úroveň, sa predávali v minulom roku lepšie ako v roku 2017. Vyplýva to z výskumu spoločnosti Counterpoint Research.
Analytici definovali prémiový smartfón ako zariadenie, ktoré stojí viac ako 400 amerických dolárov. Do tejto kategórie sa tak vedia vtesnať aj smartfóny vyššej strednej triedy, nielen ultra výkonné vlajkové lode.
Zaujímavý je ale pohľad na rozloženie značiek, resp. jednotlivých výrobcov v segmente prémiových inteligentných telefónov. Asi nikoho neprekvapí, že lídrom trhu zostáva Apple. Jeho podiel však medziročne poklesol.
Kým v roku 2017 obhospodaroval 58 % trhu s prémiovými smartfónmi, v roku 2018 to už bolo 51 %. Druhé miesto patrí očakávane Samsungu a tretia priečka spoločnosti Huawei, ktorá si v minulom roku po prvýkrát pripísala dvojciferný trhový podiel.
Prekvapením rebríčka je aj tak OnePlus. Tento výrobca sa v prvej TOP 5 najpredávanejších prémiových mobilných zariadení ocitol vôbec po prvýkrát. Predvlani si pripísal symbolický 1-percentný podiel, minulý rok už 2-percentné pôsobisko.
Expertíza tiež ponúka rozloženie podielov jednotlivých výrobcov v konkrétnych regiónoch sveta.
OnePlus ukáže svoje najnovšie produkty na budúci mesiac. Predbežne sa skloňuje dátum 14. máj. Po prvýkrát spotrebiteľom ponúkne nie jeden, ale rovno dva či dokonca tri smartfóny. Bežný OnePlus 7 doplní OnePlus 7 Pro a povráva sa aj o treťom variante s 5G konektivitou.