Pokiaľ máte pocit, že sú herní giganti voči svojim zákazníkom neféroví, práve ste získali naozaj obrovského „spojenca“. Tento pocit totiž má aj protimonopolný úrad (Competition and Markets Authority) Spojeného kráľovstva.
Ide o úrad, ktorý skúma, či online služby herných gigantov určitým spôsobom porušujú zákon o ochrane spotrebiteľa. Chce zistiť, či sú normy automatického obnovenia predplatného férové, ako náročné je získať späť svoje peniaze a či podmienky využívania služieb neposkytujú gigantom až príliš veľkú moc.
Úrad zároveň zdôraznil, že ďalšie kroky voči spoločnostiam podnikne jedine vtedy, ak sa preukáže, že ich praktiky nie sú úplne čisté, resp. férové.
Druhá časť odpovede
Tento krok sa dá považovať za druhú časť odpovede CMA na vlnu sťažností ohľadom „pokuty za lojalitu“. Pre hráčov, ktorí boli na konkrétne služby viazaní dlhšiu dobu, je odchod z daného ekosystému často bolestivou a niekedy aj príliš zložitou záležitosťou.
CMA s vyšetrovaním ešte len začala, takže zatiaľ nevieme, ako sa veci majú. Jej verdikt však bude pre Microsoft, Nintendo a Sony naozaj kľúčový.