Uber, priamy konkurent asi každej jednej taxi služby na planéte, krátko pred svojou prvou IPO (prvá verejná ponuka akcií) zverejnil formulár, z ktorého sme sa dozvedeli hneď niekoľko zaujímavostí.
V dokumente, ktorý bol podaný u americkej Komisie pre cenné papiere a burzu, môžeme nájsť niekoľko zaujímavých informácií týkajúcich sa spoluprác spoločnosti s ostatnými firmami. Najzaujímavejšou kolaboráciou zo všetkých je však pravdepodobne tá s Google.
Listina nám totiž hovorí, že Uber medzi 1. januárom 2016 a decembrom 2018 zaplatil za používanie Google Maps okolo 58 miliónov USD (51 miliónov EUR).
Uber sa krátko po zverejnení dokumentu k celej spolupráci so službou od Google vyjadril takto: „Neveríme, že existuje iná alternatíva, ktorá by ponúkala takú funkcionalitu, ktorú potrebujeme k tomu, aby sme mohli aj naďalej poskytovať naše služby.“
Len „pár drobných“
Pre bežných smrteľníkov je 58 miliónov dolárov naozaj obrovská suma, no pre spoločnosti ako Google či Uber je to „takmer nič“.
Mnohí naopak zase tvrdia, že 58 miliónov dolárov je zanedbateľná suma, keďže hovoríme o službe, bez ktorej by Uber nikdy nefungoval tak, ako funguje teraz.
Popravde, tento názor má skutočne niečo do seba. Google totiž za posledný štvrťrok roku 2018 zarobil až 39,2 miliardy USD (34 miliárd EUR), čo znamená, že 58 miliónov je pre giganta v podstate „len pár drobných“.
To isté však môžeme povedať aj o službe Uber, ktorá v roku 2017 zarobila 7,93 miliardy USD (7 miliárd EUR), pričom v ďalšom roku bol jej zisk na úrovni 11,27 miliardy USD (9,95 miliardy EUR).