Kaufland, ako jeden z najväčších obchodných reťazcov na Slovensku, nesie určitú zodpovednosť za životné prostredie. Podobne ako v predajniach iných spoločností sa aj v tých jeho nachádza niekoľko (desiatok) produktov, ktoré sú zbytočne balené v nepotrebnom plaste.
Jedným z takýchto produktov sú aj uhorky. Tým, že budú uhorky predávané bez plastového obalu, má Kaufland ročne ušetriť až 15 ton plastového odpadu.
Pre udržanie čo najvyššej kvality sa Kaufland rozhodol optimalizovať proces, čím sa čas distribúcie uhoriek na jednotlivé predajne výrazne skráti. „Uskutočnili sme množstvo testov, ktoré zaručujú, že ponúkané nezabalené uhorky budú v tej najvyššej kvalite aj bez plastovej fólie. Eliminácia plastových obalov je pre nás dlhodobou prioritou, a tejto téme sa chceme aktívne venovať aj naďalej,“potvrdil riaditeľ nákupu, Richard Bendík.
Je to len začiatok, odkazuje Kaufland
Spoločnosť chce do konca roka z predajní odstrániť slamky a dokonca aj jednorazový plastový riad. Do roku 2025 má byť Kaufland spoločnosťou so 100 % recyklovateľnosťou plastových materiálov, čo je obrovský cieľ.
„Kaufland je ako jedna z vedúcich spoločností na maloobchodnom trhu v Európe, zodpovedný za uvedomelé zaobchádzanie so životným prostredím a zdrojmi. V rámci stratégie ohľadne plastov môžeme cielenými opatreniami veci ovplyvniť a meniť. To sa samozrejme nedá z jedného dňa na druhý, máme pred sebou ešte kus práce. Ale chceme nadviazať na naše predchádzajúce opatrenia – obehové hospodárstvo a menej plastov,“ opisuje pozíciu firmy generálny riaditeľ Kaufland Slovensko, Paul Pauls.
Kaufland s prvými krokmi k zelenšej budúcnosti začal ešte minulý rok, keď z ponuky vyradil obľúbenú plastovú tašku, ktorú nahradil eko alternatívou s bio bavlny. Viac zmien, napríklad odstránenie mikroplastov z kozmetiky či pracích prípravkov, príde v nasledujúcich mesiacoch až rokoch.
a kedze kaufland a lidl ma rovnakeho majitela (Schwarz_Gruppe) ocakavam, ze lidl ho bude o kratky cas nasledovat.