Facebook do svojej mobilnej aplikácie pridá funkciu, ktorá má za úlohu vysvetliť, prečo sa vám objavujú konkrétne reklamné príspevky vo vašich Novinkách.
Nové rozšírenie už existujúcej funkcie Facebook oznámil len včera. Úplne všetkým používateľom však bude dostupná až v priebehu mája.
Konkrétne informácie o zacielení
Novú funkciu zobrazíte pomocou ikony v pravom hornom rohu reklamy, ktorá má podobu troch bodiek. Po jej otvorení nájdete vysvetlenie, prečo sa vám táto reklama zobrazuje a prečo si Facebook myslí, že by vás mohol tento príspevok zaujať. Dôvodom je napríklad predchádzajúca interakcia s inzerentom, podobnosť s inými príspevkami, s ktorými máte tendenciu spolupracovať (napríklad fotografie alebo videá) či celková popularita konkrétneho príspevku.
Funkcia v súčasnej podobe vám zatiaľ poskytuje len základné informácie, ako napríklad to, že si inzerent vybral cieľovú skupinu podľa veku či pohlavia, do ktorej spadáte. Rozšírenie prinesie aj informácie o tom, či inzerent nahral zoznam e-mailových adries, v ktorom figuruje aj tá vaša.
Regulácia reklamných príspevkov
Okrem vysvetlenia, prečo konkrétnu reklamu vidíte práve vy, prinesie funkcia aj možnosti, vďaka ktorým budete môcť zobrazovanie príspevkov regulovať. Patrí medzi ne aj to, či chcete daný príspevok vidieť medzi prvými vo vašich novinkách alebo vôbec.
Facebook teda pokračuje v získavaní dôvery svojich používateľov, preto je toto rozhodnutie dôležitým krokom tým správnym smerom.
[poll id=“143″]