Obľúbená služba Bolt (predtým Taxify, pozn. red.) momentálne trápi akútny nedostatok vodičov. Dôsledkom toho sa na odvoz často čaká aj niekoľko desiatok minút. Dôvod bol pritom paradoxne známy už dávno vopred. Od 1. apríla totiž začala platiť nová legislatíva, na ktorú sa mnohí nepripravili. Spoločnosť Bolt na problém reagovala cez svoj newsletter.
„Veľmi nás táto situácia mrzí a hlboko sa za ňu ospravedlňujeme. Vodiči si totiž musia od apríla zaobstarať nové licencie, bez ktorých vás voziť nemôžu. Avšak my i vodiči intenzívne pracujeme na tom, aby mali všetky potrebné doklady k dispozícii čo najskôr. Vydávanie licencií zaberie nejaký čas, a tak sa, žiaľ, stalo, že je v uliciach menší počet partnerských vodičov, než aký by sme si ideálne predstavovali,” vysvetľuje spoločnosť.
Nové pravidlá platia od 1. apríla
Na Slovensku od 1. apríla platí novela zákona o cestnej doprave, ktorej pravidlá mnohí šoféri zatiaľ nespĺňajú. Vybavenie povolenia pritom nie je nič náročné.
Šoféri, ktorí chcú robiť pre Bolt či inú podobnú službu musia spĺňať dve podmienky. Musia byť registrovaní ako vodiči vozidla taxislužby a musia mať koncesiu, resp. pracovať pre niekoho, kto koncesiu má. Zároveň si musia zapísať svoje vozidlo ako vozidlo taxislužby v koncesii. Šoféri si taktiež musia vybaviť doklad o psychickej a zdravotnej spôsobilosti.
Lepšie označené vozidlá
Vozidlá jazdiace pre Bolt a ďalšie spoločnosti musia byť jasne označené strešným svietidlom a pevnými alebo odnímateľnými nápismi obchodného mena prevádzkovateľa na predných dverách.
Bolt v tomto období pripravuje aj niekoľko noviniek. Do aplikácie by mala pribudnúť kategória „Comfort,“ ktorá bude určená pre náročnejších zákazníkov, ku ktorým budú vysielané vozidlá vyššej kvality so šoférmi s bezchybným skóre.
„Ešte raz nás za túto situáciu, prosím, ospravedlňte. Čoskoro budete mať opäť možnosť s nami zohnať pohodlný, bezpečný a cenovo dostupný odvoz vo všetkých mestách, v ktorých na Slovensku pôsobíme, a to do pár minút,“ odkazuje spoločnosť.
Nie ze sa na nu mnohi nepripavili.. O licencie mohli ziadat prave az od 1.4. a teda vzniklo „hluche“ obdobie, ktore je sposobene cakanim, kym urady vydaju potrebne dokumenty. Idealny pripad by bol, keby mohli vodici ziadat o licencie napr. v marci s ucinnostou od 1.4. To ale nebolo mozne. Postupovalo by sa podla starej legislativy.. no comment..