Informácie z nemeckého týždenníka Wirtschaftswoche naznačujú, že batérie, ktoré Tesla využíva v ľudovom elektromobile Model 3, majú viac ako 4-násobne menej kobaltu než tie, ktoré dnes využíva Volkswagen. Tradičné automobilky tak podľa publikácie majú pred sebou ešte dlhú cestu elektrifikácie.
Batérie, ktoré VW plánuje využiť vo Volkswagen I.D.3 (ID Neo) obsahujú 12 – 14 % kobaltu. Batérie, ktoré využíva Tesla Model 3 kobalt tvorí len z 2,8 %. Tesla do výskumu článkov vráža obrovské peniaze, čo znamená, že objem kobaltu v nových verziách sedanu môžu byť ešte nižšie.
Prečo je kobalt tak kontroverzným prvkom?
Kobalt by sám o sebe až tak nevadil. Mnohým ale celkom oprávnene vadí, akým spôsobom je ťažený. Väčšinou sú baníci (často aj deti), ktoré pracujú v otrasných podmienkach. Na dôkazy o pracovných podmienkach zareagovalo aj niekoľko automobiliek. Jednou z nich je aj BMW, ktoré potvrdilo, že z Konga, kde sa kobalt ťaží, nič neobjedná. Volkswagen zas informoval svojich dodávateľov o tom, že kobalt odkúpi len vtedy, ak bude pochádzať z „čistých“ podmienok.
[irp posts=“70971″ ]
Volkswagen má podobne ako Tesla pracovať na vylepšovaní batérií, čo sa má odraziť už v novej generácii článkov. Tie majú obsahovať len polovicu kobaltu pri rovnakom štandarde, ako tie súčasné. Tesla na vývoji batérií špecificky určených pre elektromobily začala poriadne dávno, vďaka čomu je roky pred konkurenciou.
[irp posts=“28662″ ]
Sám Elon Musk povedal, že jeho cieľom sú batérie s minimálnym podielom kobaltu, takže vývoj bude určite pokračovať ďalej.