Používatelia zariadení s operačným systémom iOS si môžu zakúpiť aplikácie alebo sa prihlásiť k ich platenému mesačnému odberu veľmi jednoducho. Platbu stačí potvrdiť pomocou Touch ID alebo Face ID.
Veľmi rýchly a pohodlný spôsob však má aj negatíva – náhodné, poprípade neúmyselné aktivácie predplatného. Ak ste napríklad nechtiac klikli na položku zakúpiť aplikáciu a stlačením hlavného tlačidla ste sa chceli okamžite vrátiť na domácu obrazovku, funkcia Touch ID vás namiesto toho prihlásila na odber.
Tento spôsob aktivácie tiež vyhovoval rôznym nekorektným, či rovno podvodným aplikáciám, ktorých autori na neúmyselných aktiváciách predplatného zarábali. Apple sa s negatívnou spätnou väzbou vysporiadal jednoducho a zároveň prakticky.
Akýkoľvek spoplatnený odber pre obsah z Apple App Store budú musieť užívatelia potvrdiť v dodatočnom dialógovom okne, ktoré sa v konečnej fáze nákupu zobrazí. Touch ID a Face ID už pre potvrdenie takéhoto nákupu stačiť nebudú.
Proces nákupu sa novým oknom spomalí iba minimálne. Dotyk navyše nikomu neublíži, obzvlášť, ak ide o potvrdenie finančnej transakcie.
Nové okno pre potvrdenie predplatného si všimol vývojár David Barnard.