Ako ste už asi v priebehu dnešného dňa zachytili, alternatíva ku klasickým taxi službám, spoločnosť UBER, sa vrátila späť na Slovensko. Služba je aktívna od dnešného dopoludnia (25. 4., 10:00) pod značkou UberX.
Uber sa vracia na scénu v súlade s novým legislatívnym rámcom v oblasti prepravy, ktorý začal na Slovensku platiť len nedávno.
Prichádza navyše v ideálnom čase, krátko pred Majstrovstvami sveta v ľadovom hokeji, kedy bude dopyt po osobnej preprave v hlavnom meste podstatne vyšší.
UberX si zachováva podobu cenovo dostupnej služby. Cena sa zákazníkovi zobrazí pred odoslaním žiadosti o jazdu.
Základná sadzba bola stanovená na 1,20 €. Za minútu jazdy zákazník zaplatí 0,05 €, za jeden kilometer jazdy 0,42 € a zrušenie objednávky je spoplatnené sumou 2,50 €. Touto sumou je zároveň definované tzv. minimálne jazdné.
Uber ďalej informuje, že Slováci na neho nezabudli. Od marca minulého roka, kedy došlo k pozastaveniu služby, si aplikáciu Uber v Bratislave otvorilo viac ako 250 tisíc ľudí a Slováci si objednali viac ako 436 tisíc jázd v rôznych zahraničných destináciách.
Jazdite za cenu nákladov s Uberom! Super, ušetríte pár eur. V budúcnosti sa ale nečudujte, keď taxíky nebudú vôbec. Možno bude nejaký uber s pekelne drahými autonómnimi autami, ktorý keď zlikviduje drobných podnikateľov, ukončí ‚“spoluprácu“ zo svojimi šoférmi, tsk zdvihne ceny, z vlakovej stanice na letisko vám odíde z účtu 50 €, pretože vy sa ponáhľate a iná alternatíva nebude! Z najdrahšiou taxislužbu je to dnes 16, pri čom som zohľadnil aj 5 minút čakačky na semafóroch. Ak nechcete šetriť na úkor ľudí , máte mnoho možností. Na príklad si kúpiť malý, lacný skooter z minimálnymi prevádzkovými nákladmi vrátane paliva, na kratšie trasi elektrickú kolobežku, alebo využiť štátne dotácie z našich daní a odviesť sa MHD, pri čom taxík za reálnu sumu si viete raz za čas objednať , keď to naozaj potrebujete
Uber už testoval autonómne vozidlá. A práve naopak, keď tam nebude vodič, tak cena nevyrastie, pretože sa zruší náklad na vodiča. Sorry, ale si totálne mimo. Ľudia jazdia radšej Uberom, pretože taxikári sú zdieračské svine. Poznám osobne prípady, kde si za pár minút vypýtali 25€, tak neklam s nejakými 16€. Uber a podobné služby mi nešetrili pár eur, ale desiatky eur, vodiči boli presní a milí, s čistým autom. Keby taxikári neboli odrbávačskí hajzli, jazdiaci proti predpisom, keby všetci používali taxameter a neboli by prestrelené sumy, tak by ľudia neboli nútení prejsť na alternatívy.
Plne súhlasím. Dúfam že uber sa rozširi aj do ostatných miest na Slovensku. Aspoň do Košíc !
Mimo si ty.
Za prvé : neautonómne volvo xx90 tuším stojí v nejakej výbave okolo 100 000 eur. Autonómne bude isto oveľa drahšie. Treba zaplatiť elektriku, servis a milión ďalších vecí, nehovoriac o mega veľkom zisku, ktorý chce produkovať samotný Uber. Kto si myslíš že to zaplatí? Každému aspoň trocha rozumejú človeku musí byť jasné, že Uber a to aj bez toho aby som to tu rozpisoval. Pre taxikára sú náklady na každý jeden kilometer, ktorý urobí xo zákazníkom ci bez okolo 0.35€, to hovorím o aute nižšiej strednej triedy ako octavia 3, VW golf, moja Honda HRV a podobné. U volva budú tie náklady možno aj niekoľkonásobne vyššie.
Za druhé : zdieračský taxikáry : Ja som písal o taxislužbách čo sa týka cien. Pochop že ak nastúpiš bez objednávky, nikdy nejdeš cez taxislužby. Taxikár je zmluvný partner taxislužby to znamená, že ak ode na objednávku cez ňu, musí dodržiavať cenník taxislužby, čo je samozrejme správne. Ak cez ňu nejde môže ti účtovať hociakú cadzbu, ktorú má v taxametri a na cenníku. Z ulice sú tie taxíky drahšie, pretože tu v Bratislave máme desaťročia rovnaké úplne smiešne ceny a taxikár proste dôstojne cez taxislužbu nezarobí. Hlupâčikovia, ktorý jazdia cez Uber si skrátka nevedia tie náklady spočítať.
Pri tom samotný uber je najväčší zlodej, odrbávač a v prvom rade parazit, pretože im z toho nič ešte zoberú mega províziu, takže hlupáčik to v lepšom prípade po roku zábalý, pretože si uvedomí že ide pernamentne do mínusu a na jeho miesto príde ďalší, veď Slovensko je žiaľ plné hlupáčikov, alebo skôr ekonomických analfabetov.
Ja som za jednotnú sadzbu, cca 2 až 3€ nástupné, 1.20 až 1.50 za kilometer, čakačka na semafóroch 0.30€ minúta, možnosť minimálneho variabilného mobilného jazdného by ostala, zákazník by musel byť vopred oboznámený. Ceny by platili pre všetkých a stále, aj bez objednávky. Pre Uber tak isto, žiadne zlavové kódy ani iné obchádzanie Tak je to skoro v celej Európe.
Za tretie : Predpisy : To si snáď robíš úplnú srandu toto 😀 Taxikár ak náhodou poruší nejaký predpis, tak vo väčšine prípadov nikoho neohrozí, ani ne obmedzí. Vodič Uberu? Postrach ciest. Policajti by ti vedeli porozprávať, koľko nehôd zapôsobili zrejme to budú mať zakázané zhora. Veľa zákazníkov mi rozprávalo, aké zlé skúsenosti mali, v protismere v jednosmerke nieje problém nájsť tohoto „taxikára“
Po štvrté : Nebudeš ty náhodou platený Iber trol? Pekný piatkový večer prajem.
A ešte som zabudol.
Po piate :
To je absolútna detská naivita myslieť si, že ak by Uber zničil konkurenciu a mal by absolútny monopol, že by v tom prípade nechal nízke ceny. Veď je to už teraz v podstate megakorporâcia.
Tam je prvoradý vždy iba zisk či už aktuálny, alebo dlhodobý. Korporáciam o zákazníka nikdy nejde, je to iba pretvârka resp. manipulácia, ako tie zisky zvýšiť, tak sa zobuduď konečne 🙂 Alebo si premysli ďalší koment a zarob si ďalšie prachy.
Aká čakačka na semaforoch ?? Vám už taxikárom totálne hrabe ? Každé dnešné auto má štart-stop, navyše využívate bus pruhy, za čo chceš kasírovať 30 centov za minútu ? Za šieste: ak nedokážeš držať krok s konkurenciou, tak sa postav do fabriky k pásu a zistíš čo je skutočná robota.
Ja že nedokážem držať krok s konkurenciou? Teraz si jasne dokázal, že si platený trol uberu. Čakačka na semafóroch? Veď funguje odkajživa a všade. Každý vie, že štart – Stop systém ničí viaceré súčiastky áut, okrem toho, čo moja práca? Tâ asi nemá byť zaplatená podľa teba?
Čakačka sa spúšťa pri rýchlosti 15 kmh a menej, vtedy sa vypína počítadlo vzdialenosti. Ako to robil Uber? Kilometre aj minúty počítal súčastne. Kto nedokáže držať krok s konkurenciou? Nenapísal si mi jediný argument k tomu, čo som písal, okrem tvojho hlúpeho štart-stop systému. Vieš, kto nedokáže držať krok s konkurenciou? Ten, kto zkrachuje. Prečo sa uber vodiči menia ako špinavé prádlo? Žeby krachovali? Čo mi na to povieš? Jedine tak ďalšiu blbosť, pretože si platený trol. Hlupáčik, koho ty posielaș za pás? Ja že neviem, čo je skutočná robota? Ty ma poznáš, že vieš, čo som si za mojich 31 rokov prežil? A ry vieš, čo je skutočná robota? Ja viem, ako štedro sú platený niektorý trolovia, žiaľ mám jedného v rodine. Okrem toho, vyskúšaj si 6 dní do týždňa 10 až 14 hodín sedieť v aute ty trol darmožrácky.
Jaký troll Uberu.. za prvé neviem čo to je a za druhé ma to uráža :DD Pýtať od niekoho peniaze za to že auto ide menej ako 15km/h ? Je to prežitok ktorý vám vyhovuje. Ja ako zakaznik pridem niekam neskoro a ty ma ešte za to skasíruješ ? Preto radšej pojdem taxikom kde dopredu viem kolko zaplatim, aj keby si ten taxik tlačil sám taxikár.
Aký prežitok? Menej ako 15 km za hodinu sa rovná posúvanie v kolóne, alebo státie. To je prežitok? Keď som s tebou v zápche, mám to mať zadarmo? Veď predsa poskytujem službu a tá má byť patrične zaplatená. Na to spm v práci. Prečo by som mal kvôli tebe prerábať? Auto v kolóne sa ničí podstatne rýchlejšie, ako pri plyinulej jazde! Okrem toho, neráta ti vtedy kilometre! Ja keď idem zo zákazníkom,
snažím sa ísť čo najplynulejšie ako sa dá. Aj keby mal taxikár auto tlačiť : tu si sa teda vyfarbil. Odviesť sa z bodu A do bodu B najlepšie zadarmo, ušetriť peniažky na úkor druhého človeka,
urobiť si z neho otroka. Takto si ľudia ako ty vážia, že im niekto tú službu poskytne. Ale takých zákazníkov taxikári nepotrebujú, pre takých je tu Uber, nech sa páči, to taxikári nie sú. Ale keď nebudeš vedieť zohnať Uber a prídem za tebou ja, zaplaťíš, čo bude na taxametri bez debaty! Zo mňa si otroka nespravíš!
„Taxikári neohrozujú a neobmedzujú“ 😀 😀 do mojej tety 2x vrazil taxikár, raz lebo si nevšimol, že už zabrzdila (vtedy som bol s ňou) a druhýkrát na diaľnici taxikárka v ľavom pruhu vrazila do vodičky v strednom a tú vytlačila do auta mojej tety v pravom pruhu. Bol z toho aj kamerový záznam. Ty pätolízač taxikárov. A to nehovorím o taxiKÁROCH, čo vidím jazdiť na cestách. Neprejde týždeň bez toho, aby som na nejakého nenarazil. Po ďalšie – keď som mal vodiča v Uberi, ktorý nedával smerovky (to je to najhoršie, čo som u nich zbadal za tie desiatky jázd), cez aplikáciu som mu dal zlé hodnotenie a vodič bol potrestaný a mne ako odškodné dali 10e kredit na ďalšie jazdy. Tomu vravím starostlivosť o zákazníka. Ďalej, párkrát som bol nútený ísť taxíkom, aj na zavolanie a stalo sa, že nemali taxameter, takže tie tvoje trápne pokusy sú totálne na zlom mieste 😀 Raz keď som si zavolal taxík tak mi vynadal, že sa na to miesto musel trepať rôznymi uličkami (pritom vedel adresu vopred) a na konci bolo na taxametri 7,65€ a on mi nahlas povedal, že „bude to 7.75€“. Že mu neprišlo blbé odrbať ma o 10 centov. Pritom sa ani nemohol pomýliť, lebo 6 sa vôbec nepodobá na 7. Chudákovi, čo bol na mňa nepríjemný celú cestu, som nechal 8€ a v momente zmenil prístup, začal milým hlasom ďakovať, ako keď dáte bezdomovcovi 20 centov. Uber vodiči sa snažia jazdiť čo najlepšie a k zákazníkovi byť milý, pretože dostávajú hodnotenia a každý chce mať čo najlepšie hodnotenie. Sladkými rečami tu nepresvedčíš niekoho, kto má x otrasných skúseností
Zaujímavé že podobné historky z taxikármi majú väčšinou na internetových diskusiách. Ja som taxikár, ak ti to ešte nedošlo. Vidím tých vodičov ako jazdía každý deň. Uber vodiči jazdia ako pometrný, väčšina ich zákazníkov má nejakú zlú skúsenosti. Ty si tu ten, čo sa snaží o niečom presviedčať.