Spoločnosť Tesla pristúpila k pomerne radikálnemu kroku. Popri predstavení cenovo najdostupnejšieho elektromobilu Model 3 sme sa dozvedeli aj to, že ruší všetky svoje kamenné predajne.
Teda až na pár výnimiek, ktoré sú umiestnené na frekventovaných lokalitách. Z tých sa po novom stanú predvádzacie priestory s informačnými centrami.
Dôvod, prečo tak táto automobilka spravila, je ten, že chce byť finančne efektívna. Preto prechádza na takzvaný online biznis model, kde Teslu čakajú podstatne nižšie náklady. Nemusí predsa nikoho zamestnávať a ani platiť nemalé peniaze za nájom v lukratívnych priestoroch. Predaj jej elektromobilov bude totiž po novom prebiehať už iba prostredníctvom internetu.
„V Severnej Amerike si dnes dokážete kúpiť naše auto cez váš telefón behom jednej minúty, pričom túto možnosť už čoskoro sprístupníme pre celý svet,“ uviedol výrobca v tlačovej správe.
A very important milestone in the history of e-Commerce, when cars starts to sell, almost exclusively, Online! @Tesla ?@elonmusk ?https://t.co/Q4QZv5Qygu
— Moshe Radman (@RadmanMoshe) February 28, 2019
„Transformácia všetkých predajov do online podoby, vrátane ďalších nákladových efektivít, nám umožní zredukovať ceny všetkých vozidiel v priemere o približne 6 %. Toto nám umožnilo dosiahnuť cenovku o veľkosti 35 000 dolárov ešte skôr, než sme očakávali. V najbližších mesiacoch budeme likvidovať mnohé z našich obchodov, pričom pár z tých, ktoré stoja na frekventovaných lokalitách, premeníme na galérie a informačné centrá.“
K podobne razantnému kroku sa zatiaľ neodhodlala ani jedna zo súčasných automobiliek. Tesla ale na výber príliš nemala. Keď chcela dodržať svoj sľub, ktorý dala zhruba pred tromi rokmi, musela niekde zredukovať náklady. A keďže chce byť zároveň i modernou spoločnosťou, najlepším riešením bolo pretransformovať zastaralý biznis model na čisto digitálny predaj.