Americká spoločnosť Tesla sa stala terčom útoku nemeckého automobilového priemyslu. Nepáči sa mu to totiž jej obchodná stratégia. V rámci ponuky elektromobilov uvádza na svojom webe až dve značne rozdielne cenovky.
Jedna je klasická, pričom tú druhú vypočítali po odpočítaní ušetrených peňazí z kupovania elektrickej energie. A práve to je kameňom úrazu. Protimonopolný úrad, ktorý má priemysel pod palcom, tvrdí, že zákazník tak či tak platí plnú sumu, takže z nej nemôžu pred kúpou odpočítavať tak značnú časť. Teda aspoň nie v Nemecku.
„Aj keď šetrenie môže byť realitou, nemôžu z nákupnej ceny odpočítať až tak veľkú sumu. Zákazníci totiž musia v rámci nákupu zaplatiť plnú sumu.“
Odpočítaná suma súvisí s cenovo dostupnejšou elektrickou energiou. Z dlhodobého časového horizontu vie používateľ elektromobilu ušetriť celkom slušnú sumu, pretože nemusí kupovať drahšie fosílne palivá a realizovať nákladnú údržbu techniky.
Napríklad v prípade najdostupnejšieho kúsku Model 3 ide o cenový rozdiel vo veľkosti až cez 10 000 dolárov. Okrem pôvodnej sumy je na webe automobilky zobrazená i taká suma, ktorá nedosahuje ani 25 000 dolárov. V Nemecku sa to už ale čoskoro zmení. Zodpovedný úrad stanovil termín a Tesla ho chce poctivo dodržať. Tým je 20. marec.