Konflikt medzi službou Spotify a gigantom Apple sa po posledných udalostiach ešte viac zintenzívnil. Švédska spoločnosť totiž označila jabĺčko za „monopolistu“.
Služba Spotify len nedávno podala sťažnosť, v ktorej označila podmienky iOS App Store za neférové, na čo Apple reagoval tým, že Spotify označil za aplikáciu, ktorá si žiada „všetky benefity aplikácie zadarmo bez toho, aby bola zadarmo“.
„Reakcia spoločnosti Apple na našu sťažnosť nie je nič nečakané. Každý monopolista sa bude biť za svoju pravdu a tvrdiť, že nespravil nič zlé, pretože jeho jediným cieľom je spokojnosť zákazníka,“ povedal Spotify ešte vo februári, kedy vstupoval na Indický trh.
Apple vracia úder
Toto si však, samozrejme, Apple len tak nenechal a takmer okamžite zareagoval: „84 percent aplikácií nachádzajúcich sa na App Store pri stiahnutí či používaní neplatí Applu absolútne nič. To nie je niečo, čo by sme označili za diskrimináciu, ako to urobil Spotify.“
Kde presne je problém?
Vo svojej sťažnosti Spotify poznamenal, že Apple si od digitálnych služieb pýta dane vo výške až 30 percent. Táto daň sa uplatňuje na všetky transakcie, ktoré sú vykonané prostredníctvom platobného systému od Apple. Pod ne spadá, samozrejme, aj platba za vylepšenie účtu z „free“ na „premium“. Švédska spoločnosť tvrdí, že pokiaľ by sa rozhodla tieto dane platiť, musela by navýšiť cenu premium členstva. Toto by malo za následok, že ceny v Apple Music by boli omnoho nižšie než ceny v Spotify, čo by pre švédsku službu nebolo veľmi výhodné.
[irp]
Na toto Apple odpovedal tvrdením, že jeho podiel na príjmoch je 30 percent za prvý rok ročného predplatného, pričom nasledujúci rok je to už len polovica. Gigant ďalej dodal, že Spotify sa takto snažil „zlomiť“ viacerých, nielen App Store.
Uvidíme, ako sa táto situácia nakoniec vyvinie.