Nová streamovacia služba pre herný obsah Google Stadia nebude vhodná pre zákazníkov s pomalším pripojením. Vyplýva to z informácií pochádzajúcich priamo od Google, ktoré si všimol server Arstechnica.
Podľa všetkého má 1080p prenos hry pri snímkovaní 60 FPS vyžadovať rýchlosť pripojenia aspoň 25 Mb/s. Pri 4K bude táto hodnota prekvapivo len o čosi vyššie – 30 Mb/s. Podľa spoločnosti vraj stačí aj pomalšie pripojenie, pri ktorom však môže dochádzať k zníženiu kvality.
Je možné, že tieto hodnoty budú v budúcnosti o čosi nižšie. Všetko totiž záleží na technológii kompresie, v ktorej Google patrí medzi špičku. Ak prídu s lepšou kompresiou alebo ak vylepšia tú aktuálnu, postačí aj pomalšie pripojenie.
Pozor na mesačné FUP
Treba si uvedomiť ešte jeden podstatný údaj, a to spotrebu dát. Hodina hrania streamovanej hry pri rýchlosti 20 Mb/s predstavuje 9 GB prenesených dát, pri 30 Mb/s to je už 13,5 GB. Ak patríte medzi skupinu ľudí, ktorú operátori obmedzujú 300 GB FUP, v praxi by to podľa servera DSL.sk znamenalo len 33, resp. 22 hodín hrania bez akéhokoľvek ďalšieho dátovania. Nepríjemné.
Google sa momentálne stále snaží službu poriadne otestovať, čo znamená aj skúšanie latencie, teda celkovej odozvy od stlačenia tlačidla u vás doma až po reakciu hry. Tú musí totiž Google spracovať a zaslať späť, čo podľa mnohých odborníkov trvá aj viac než 100 ms. Pri hraní, kde je každá milisekunda k dobru, to môže znamenať menšie či väčšie problémy. Všetko znamená od typu hry.