Pokiaľ ste niekedy hrali mobilné hry, určite ste si všimli, že väčšina z nich ponúkala možnosť zaplatiť si za prístup k určitému bonusovému obsahu, získanie in-game meny alebo možnosť získať tieto odmeny za pozretie reklamy.
A preto sa Google Play rozhodol vypustiť do sveta svoj projekt Rewarded Products, čo je v podstate jednoduchší spôsob, akým môžu vývojári ponúkať hráčom mobilných hier rôzne odmeny (napr. vyššie uvedený bonusový obsah).
Oficiálna vec
Peniaze z reklám majú síce vývojári už dlho, avšak až teraz z toho spravil Google Play oficiálnu vec, čo tvorcom mobilných hier určite uľahčí život.
Pre giganta Google sú však Rewarded Products aj spôsob, akým bojuje proti podobným nástrojom tretích strán.
Pre hráčov takmer žiadna zmena
Čo to ale znamená pre hráčov? V podstate takmer nič. Jedinou povšimnuteľnou zmenou bude zrejme to, že vám ako hráčom bude častejšie ponúkaná možnosť získať rôzne bonusy za pozretie reklamy než za priamu platbu.
Rewarded Products sú zatiaľ dostupné len v beta verzii a môžu byť pridané do ktorejkoľvek aplikácie prostredníctvom Google Play Billing Library či Android Interface Definitions Library (AIDL).
[irp]
Videoreklamy sú zatiaľ to jediné, čo Rewarded Products podporujú. To sa však ale s najväčšou pravdepodobnosťou v budúcnosti zmení.
O novinkách týkajúcich sa Rewarded Products ťa budeme s istotou informovať.