Elektromobil Model 3 je tŕňom v oku renomovaných automobiliek. Teda aspoň tak naznačil šéf jedného z najväčších predajcov áut v Spojených štátoch amerických. Vraj o tom niet žiadnych pochýb. Produkty od Tesly sú totiž čoraz populárnejšie a čoraz úspešnejšie.
Tvrdí to človek s menom Jeff Dyke. Ten vedie spoločnosť Sonic Automotive, ktorá má v súčasnosti pod sebou viac ako 100 predajní, kde ponúka vozidlá od viacerých výrobcov z celého sveta vrátane Európy.
Na otázku, či Model 3 vplýva na predaje tradičných automobiliek, odpovedal priamo a stručne. Stalo sa tak počas nedávneho oznamovania obchodných výsledkov.
„O tom niet pochýb. Tento rok chcú predať viac ako 300 000 elektromobilov, minulý rok ich predali tiež veľa. Môžete o ich problémových službách hovoriť, čo len chcete, no aj tak budú predávať viac áut. Neviem, či ide o viac ako nejaký kult, no skláňam pred nimi klobúk. Predávajú veľmi veľa áut.“
Tesla is a top priority for automakers, says BMW dealer who admits Model 3 is affecting sales https://t.co/GPwVwDV3RK by @fredericlambert pic.twitter.com/LvrCEFYUx8
— Electrek.Co (@ElectrekCo) February 21, 2019
Napríklad také BMW by malo podľa názoru Jeffa priniesť viac schopnejších elektromobilov, aby stíhalo za konkurenciou. V opačnom prípade môžu mať skôr či neskôr problémy. Ľudia po produktoch od americkej Tesly doslova bažia, pretože sú vďaka pokročilým technologickým vymoženostiam cool.
„Poviem vám, že som strávil veľa času na stretnutiach s výrobcami a päť rokov dozadu označovali Teslu za nepodstatnú záležitosť. Dnes ide o prioritu každého manažmentu,“ dodal.
Vyzerá to teda tak, že sa nám tu začína opakovať starý známy model, ktorý poznáme z mobilného priemyslu. Keď kalifornské jabĺčko predstavilo ešte v roku 2007 prvú generáciu iPhonu, vtedajší giganti ako Nokia a BlackBerry iba arogantne mávli rukou, čo nakoniec vyústilo až do štádia, kedy si ich medzi sebou posúvajú súčasní giganti.