NVIDIA odštartovala éru RTX približne pred piatimi mesiacmi, kedy vydala grafickú kartu RTX 2080 Ti. Doposiaľ však existuje len niekoľko hier, ktoré túto novinku podporujú. No to sa však zrejme čoskoro zmení.
Generálny riaditeľ spoločnosti, Jensen Huang, ktorý videl ako predaje spomenutej grafickej karty spomaľujú, uviedol, že podpora pre RTX je dostupná ako na Unreal, tak aj na Unity, čo sú dva najpopulárnejšie herné enginy. Problémom je však to, že tím z Unity sa zatiaľ o ničom takom nezmienil.
Čo je to technológia RTX?
Technológia RTX v podstate slúži na skrášlenie hier prostredníctvom pridania realistických odrazov, svetla a tieňov. Problémom je však to, že patent na túto technológiu zatiaľ vlastní len NVIDIA a ako sme už uviedli vyššie, podporuje ju len niekoľko hier.
Unity môže všetko zmeniť
A práve túto skutočnosť dúfajme zmení práve Unity. Tento engine je totiž dostupný pre vývojárov (takmer) zadarmo, ponúka plug-and-play moduly a podporuje každú jednu platformu. Vďaka týmto skvelým vlastnostiam je Unity ľahko implementovateľný hernými spoločnosťami, čo v konečnom dôsledku môže viesť k tomu, že technológia RTX bude viac využívaná a tým pádom NVIDIA predá viac grafických kariet.
[irp]
Ako sme však uvideli vyššie, tím od Unity sa k celej situácii doposiaľ nevyjadril, takže sa ešte netreba predčasne radovať. Dúfajme však, že to Huang sa myslel vážne a už čoskoro budeme mať k dispozícii oveľa širšiu škálu hier, kde ray tracing využijeme.
Jak ze iba jedna hra.. trochu mylne informacie.