Od februára zaplatíme na poštách platobnou kartou, a to bez poplatku. Slovenská pošta prichádza s jednou z najočakávanejších služieb pre zákazníkov iba 6 mesiacov po prijatí stratégie „Pošta 2020“. Tá sa zameriava na modernizáciu služieb a zefektívnenie procesov. Slovenskej pošte na čele s novým generálnym riaditeľom Petrom Helexom sa tak darí napĺňať ciele stratégie a prinášať zákazníkom moderné riešenia poštových služieb.
Platba kartou je pre zákazníkov nielen pohodlným riešením nákupu služieb a produktov Slovenskej pošty. Bez potreby vydávania hotovosti docielime aj efektívnejšie vybavenie zákazníka pri priehradkách, znížime čakaciu dobu na pobočkách a odľahčíme priehradkových zamestnancov. Slovenská pošta zároveň ušetrí časť nákladov súvisiacich so spracovaním hotovosti na pobočkách.
„Za vyše pol roka môjho pôsobenia v pozícii generálneho riaditeľa Slovenskej pošty sa nám podarilo odštartovať hneď niekoľko moderných služieb pre zákazníkov a postupne zefektívňujeme procesy v spoločnosti. Platba kartou je jedno z tých opatrení, prostredníctvom ktorých ľuďom prinášame moderné a pohodlné riešenia poštových služieb. Platba kartou v prevádzkach je dnes štandardom. Som spokojný, že sa nám podarilo túto službu spustiť v tak krátkom čase, čo bolo jedno z našich hlavných kritérií,“ zdôraznil generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.
„Veľmi nás teší, že držitelia kariet Visa na Slovensku môžu oddnes jednoducho a bezpečne platiť aj vo vyše 1500 pobočkách Slovenskej pošty. Práve rozširovanie akceptačnej siete, čiže počtu miest vybavených platobným terminálom, umožňuje spotrebiteľom platiť rýchlo, bezpečne a pohodlne, či už kartou, mobilnou platbou alebo wearables a zároveň prispieva k budovaniu modernej bezhotovostnej spoločnosti,“ hovorí Marcel Gajdoš, riaditeľ Visa pre SR a ČR.
„Slovensko patrí v platbách medzi najinovatívnejšie krajiny a Mastercard pravidelne prináša inovatívne a bezpečné platobné riešenia, ktoré zvyšujú komfort a uľahčujú ľuďom život. Je preto jasné, že sme každodennou súčasťou života Slovákov a budeme ich radi sprevádzať aj pri bezpečnom a jednoduchom platení kartou na svojej pošte,“ povedal Martin Dolejš, manažér rozvoja obchodu Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.
Na všetkých prevádzkach s výnimkou piatich
Slovenská pošta má vo svojej sieti 1 576 pobočiek vrátane pôšt Partner, ktoré prevádzkujú zmluvní partneri, predovšetkým obecné úrady. Zákazníci môžu zaplatiť platobnou kartou na všetkých pobočkách pôšt, okrem piatich pôšt v limitovanom režime prevádzky. Slovenská pošta akceptuje najvyužívanejšie karty slovenských bánk – Visa, Mastercard, Maestro a Diners Club. Platba kartou je bez poplatku a zákazník ňou zaplatí rovnako ako v ktorejkoľvek inej obchodnej prevádzke. Navyše, môže zaplatiť kartou za produkty a služby Slovenskej pošty v akejkoľvek výške, pretože použitie karty nie je obmedzené minimálnou čiastkou.
Slovenská pošta prijíma opatrenia na modernizáciu služieb pre ľudí a zefektívnenie procesov, ktoré zlepšujú hospodárenie spoločnosti. V súlade so stratégiou „Pošta 2020“ Slovenská pošta plánuje investovať do ďalších moderných služieb pre zákazníkov. V tohtoročnom pláne je spustenie platby kartou aj u kuriérov, uvedenie mobilnej aplikácie Slovenskej pošty, doplnenie moderných vyvolávacích systémov, rozšírenie služby osvedčovania dokumentov na pobočkách či rozšírenie siete BalíkoBOXov.