Podľa počtu užívateľov celosvetovo najpopulárnejšia hudobná služba Spotify je od týchto chvíľ oficiálne dostupná v druhej najľudnatejšej krajine sveta – Indii. Nachádza sa už v celkovo 79 krajinách sveta.
Indiu obýva 1,3 miliardy ľudí a tento trh patrí medzi vôbec najdynamickejšie sa rozvíjajúce. Vzhľadom na expanziu je jasné, že si Spotify významne posilní užívateľskú základňu. Služba registruje 200 miliónov aktívnych užívateľov, z toho 96 miliónov využíva prémiovú spoplatnenú verziu.
Vstup na indický trh ale nebol jednoduchý. Služba Spotify je mierne prispôsobená nárokom indických užívateľov.
Obsahuje viacjazyčné odporúčania pre obsah, úplne bezplatné prehrávanie všetkých skladieb, špeciálne hudobné zoznamy obsahujúce indické skladby a filmovú hudbu z produkcie Bollywoodu, Tollywoodu, Kollywoodu a Punjabi, či výrazne nižšiu cenu prémiovej verzie (po prepočte asi 1,5 € mesačne).
Spotify tak prináša do Indie svetovú hudobnú produkciu a naopak, indickým umelcom otvára dvere k poslucháčom z celého sveta.
Spotify sa podarilo vstúpiť na veľký indický trh aj napriek sporom s vydavateľom Warner Music Group. Spoločnosť, ktorá zastupuje významných umelcov a hudobníkov, totižto neudelila hudobnej službe Spotify licenciu pre šírenie jej skladieb na indickom trhu.
Na základe predchádzajúcich rokovaní to pritom vyzeralo, že licenciu získa. Warner Music Group sa snažila zablokovať šírenie Spotify na najvyššom súde v Indii, kde ale neuspela. Spotify pre šírenie hudobného obsahu na indickom trhu postačuje miestna licencia, ktorú využívajú napr. rádiá a iní vysielatelia.
To sa, samozrejme, spoločnosti Warner Music Group nepáči, a tak z jej strany môžeme očakávať ďalšie kroky.