To, že Facebook žije z reklamy je už dávno známy fakt. To, koľko najväčšia sociálna sieť zarába musí podľa zákona zverejňovať každé tri mesiace. Teraz Facebook poodhalil zárobky za posledné tri mesiace roka 2018. Poďme sa na to pozrieť.
Facebook počas októbra až decembra 2018 zarobil úctyhodných 16,9 miliardy dolárov, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom nárast o 3,9 miliardy dolárov. Čistý zisk firmy sa zastavil na úrovni 6,9 miliardy dolárov, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom opäť vyššia čiastka. V roku 2017 to bolo „len“ 4,3 miliardy dolárov.
Facebook ostáva naďalej úspešný aj napriek čoraz vyšším prevádzkovým nákladom. Za rok 2018 na prevádzku služby minul približne 31 miliárd dolárov, čo v porovnaní s rokom 2017 predstavuje nárast o 10 miliárd dolárov. Facebook tvrdí, že k tak výraznému nárastu došlo kvôli implementácii rôznych nariadení a postupov spojených so škandálmi ako Cambridge Analytica.
Každý užívateľ im mesačne zarobí vyše 3 €
Facebook sa snaží čo najlepšie cieliť reklamu, aby prilákal čo najviac inzerentov. To sa mu podľa aktuálnych finančných výsledkov darilo veľmi dobre. Suma, ktorú inkasoval za každého jedného používateľa rástla naprieč celým svetom. Najcennejšími používateľmi Facebooku sú ľudia bývajúci v USA. Za 1 štvrťrok inkasuje 34 dolárov na každého užívateľa. V západnej Európe to má byť 10,8 dolára na užívateľa, v Ázii zas 2,9 dolára. Pri zvyšku sveta je to len 2,1 dolára na užívateľa.
Ak teda vychádzame z európskeho priemeru, každý Slovák má pre Facebook hodnotu približne 3,14 eura na mesiac.
Facebook hlási aj rekordné čísla, čo sa počtu používateľov týka. Jeho služby (Facebook, Messenger, WhatsApp či Instagram) aktívne využíva celkom 2,7 miliardy používateľov.