Či sa to už niekomu páči alebo nie, čínski výrobcovia mobilných zariadení valcujú európsky spotrebiteľský trh. Smartfóny od gigantov Xiaomi a Huawei idú totiž na území starého kontinentu ako teplé rožky v potravinách. Medziročný nárast podielov oboch spoločností presiahol slušných 50 percent.
Dáta pochádzajú z dôkladnej analýzy Canalys, kde bola zameraná pozornosť na množstvo zásielok vyrobených smartfónov a zároveň i medziročný nárast trhového podielu.
Zásielky sa týkajú posledného kvartálu uplynulého roka, kedy viedol Samsung, pretože počas októbra, novembra a decembra pustil do obehu až 16 miliónov kusov. Európsky podiel mu však aj napriek tejto skutočnosti klesol o rovné 1 percento. V prípade Apple to bolo o 4,1 percenta viac.
Prsty v tom podľa všetkého má Xiaomi a Huawei. Jeden aj druhý čínsky výrobca zaznamenal viac ako len slušný medziročný rast trhového podielu. Od konca roka 2017 do konca roka 2018 si polepšili svoju pozíciu až o 62 a 55 percent.
Chinese OEMs gobbling up European market share from Apple, Samsung, more https://t.co/vhIcTWKqSs
— Android Authority (@AndroidAuth) February 14, 2019
Aktuálny európsky podiel spoločnosti Huawei dosahuje niečo cez 23,6 percenta, čo ani zďaleka nie je málo. Predovšetkým vtedy, keď tieto čísla porovnáme s číslami konkurencie ako Samsung či Apple, ktoré sa pohybujú na veľmi podobnej úrovni. Viac detailov nájdete v tabuľke nižšie.