Fanúšikovia Battlefield V môžu veselo otvárať šampanské. Akčný herný titul totiž získa dôležitú aktualizáciu, ktorá prináša dlho očakávanú podporu pre modernú grafickú technológiu s umelou inteligenciou. DLSS od spoločnosti Nvidia zvýši vizuálnu kvalitu obrazu a zároveň zlepší počet aj stabilitu FPS.
Podmienkou tu však je, aby dotyčný vlastnil niektorú grafickú kartu z nového modelového radu RTX. V opačnom prípade príliš nepochodí, pretože by mu chýbala architektúra Turing a bez nej Deep Learning Super Sampling (skrátene iba DLSS) jednoducho neaktivuje.
Pridanie podpory pre túto pokročilú renderovaciu techniku s asistenciou neurónovej siete, čiže umelej inteligencie, otvorí počas hrania dvere lepšiemu výkonu a zároveň i bohatším vizuálnym detailom. Predovšetkým vtedy, keď využívame ďalšiu modernú technológiu s odborným názvom Ray Tracing.
Sledovanie lúčov
Grafická technológia Ray Tracing má za úlohu vytvárať herné prostredie, ktoré je opäť o niečo bližšie k realite. Využíva pri tom takzvané sledovanie svetelných lúčov, prostredníctvom čoho potom vie, kde a kedy vytvoriť realisticky vyzerajúci odraz výstrelu alebo akéhokoľvek iného zdroja svetla, ako je napríklad Slnko.
Problém tu však tkvie v tom, že aktivácia Ray Tracing zožerie značnú časť z výkonu grafickej karty. A niečo také potom používateľ logicky pocíti na nižšom počte FPS.
Preto je získanie podpory pre DLSS tak kľúčové. Súčasné herné tituly s ňou za bežných okolností nedisponujú, takže vývojárom nezostáva nič iné, ako čo najskôr sprístupniť aktualizačný balíček, kde zakomponujú aj túto novú renderovaciu techniku.
Aktualizácia pre Battlefield V by mala byť dostupná niekedy v priebehu aktuálne prebiehajúceho týždňa.