Kalifornské jabĺčko robí všetko pre to, aby dokázalo ustáť dobu po konci zlatej éry jeho iOS smartfónu. Keďže zárobky zo slávneho iPhonu klesli po prvýkrát od predstavenia prvej generácie z roku 2007, tak Apple nemá v podstate ani na výber. Konkurencia je čoraz ostrejšia a trh už nasýtený.
O zmene stratégie sme sa dozvedeli prostredníctvom len nedávno publikovaného článku na webe spravodajského plátku The Wall Street Journal. Proces zahŕňa zásadnú reorganizáciu vrcholového vedenia, aby tak výrobca spotrebnej elektroniky dokázal čeliť problémom, aké ho čakajú v neďalekej budúcnosti. Stručne povedané, chce byť flexibilný.
„Krok reflektuje snahu diverzifikovať zdroje príjmov a zredukovať závislosť na predajoch iPhone.“
Zmeny vo vedení vraj začali ešte koncom uplynulého roka, kedy spoločnosť Apple začínala tušiť o slabých obchodných výsledkoch. Ako už určite mnohí z vás zachytili, tržby z predaja iOS smartfónov medziročne klesli až o 15 percent. Tim Cook však i napriek tejto skutočnosti nezúfa, pretože verí, že túto stratu z predaja dokážu vykompenzovať svojimi službami.
Netflix od Apple
Nie je teda asi ani žiadnym veľkým prekvapením, že len krátko po oznámení problémových výsledkov začali internetom kolovať špekulácie o pripravovanej streamovacej službe v štýle populárnej aplikácie Netflix či HBO GO. Používateľská báza hardvéru od jabĺčka je predsa vďaka jeho popularite obrovská, tak prečo jej nenaservírovať filmy alebo seriály z vlastnej tvorby a popri tom zarábať? Bola by to iba zbytočne premárnená príležitosť.