Spoločnosť Spotify sa pochválila výsledkami za posledný štvrťrok 2018 a ihneď bolo jasné, že si medziročne polepšila. Hudobnú službu aktívne využíva každý mesiac už 200 miliónov ľudí.
Viac ako polovica z tohto objemu užívateľov využíva bezplatný prístup k hudbe s istými obmedzeniami, ako sú reklamy a podobne. Je ich spolu 113 miliónov. Naopak, Spotify Premium využíva 87 miliónov užívateľov.
Bežné predplatné stojí v našich končinách 5,99 EUR, rodinný balíček 8,99 EUR a študenti môžu získať Spotify Premium len za 2,99 EUR.
Platená verzia má oproti tej bezplatnej niekoľko nesporných výhod. V prvom rade vás neotravujú reklamy. Skladby sa dajú bez obmedzení preskakovať a hudbu si môžete užiť vo vysokej kvalite. Offline počúvanie je samozrejme poruke taktiež.
Spotify ďalej hovorí, že jej užívatelia pochádzajú zo 78 rôznych oblastí alebo krajín sveta a je vôbec najväčšou službou pre streamovanie audio obsahu na planéte. Rovnaké obdobie minulého roka tvorcovia zakončili s 140 mil. užívateľov, z ktorých bolo 70 miliónov platiacich.
Tvorcovia hudobnú službu naďalej rozvíjajú a najnovšie sa zameriavajú na podcasty. V aplikácii budú „viac na očiach“ a ich gro momentálne tvoria hlavne populárni zahraniční autori, napr. komička Amy Schumer.
Hudobná služba Spotify bola spustená švédskou spoločnosťou 7. októbra 2008. V súčasnosti jej konkurujú napr. Apple Music alebo Deezer. Platformu nahryznutého jablka z Kalifornie mesačne využíva dovedna 56 miliónov zákazníkov. Deezer má v úvodzovkách len 14 miliónov aktívnych užívateľov.