Ruský startup StartRocket sa rozhodol zobrazovať obrovské reklamy v tvare billboardov na nočnej oblohe použitím svietiacich súborov kociek.
Startup tvrdí, že vyšle svoj orbitálny displej na obežnú dráhu Zeme už budúci rok a reklamy sa na ňom objavia v roku 2021. Súbor žiariacich kociek bude obiehať Zem vo výške 400 a 500 kilometrov a zo Zeme ho budeme môcť vidieť len po dobu 6 minút. Podľa vedúceho projektu, Vlada Sitnikova, je táto komodifikácia nočnej oblohy ďalším logickým krokom v oblasti marketingovej reklamy.
„Riadime sa značkami a udalosťami,“ povedal portálu Futurism. „Super Bowl, Coca Cola, Brexit, olympiáda, Mercedes, FIFA, mexická stena. Ekonomika je krvný obeh spoločnosti. Zábava a reklama v jeho srdci. Budeme žiť vo vesmíre a ľudstvo doň začne prinášať svoju kultúru.“ Spoločnosť ešte nezverejnila koľko bude takáto vesmírna reklama stáť avšak počíta s tým, že značky si za ňu zaplatia, pretože je veľmi dobrou pákou na ich ego.
[irp]
Čo na reklamné súhvezdia hovoria vedci?
Projekt ruského startupu je technicky uskutočniteľný, no spoločnosť by mohla naraziť na niekoľko závažnejších problémov. Je veľmi diskutabilné, či takéto reklamné súhvezdia povolí regulátor. Hlavnou regulačnou výzvou, ktorej by mohli čeliť je, že satelity ako tento budú narúšať bezpečnosť. Vedci však nebudú jediní, kto bude komercializáciu vesmíru spochybňovať. Verejná kritika je taktiež na mieste. Reklamy totiž nemá rád asi nikto z nás.