Japonský robotický hotel Henn-na mal predstavovať budúcnosť ubytovania ľudí. O zákazníkov sa tam starali prevažne roboti, ktorí nahrádzali obrovské množstvo zamestnancov.
Hotelový manažér a prezident spoločnosti sa však neskôr zhodli na tom, že každú situáciu roboti jednoducho vyriešiť nedokážu. Ich práca nebola tak efektívna ako očakávali. Automatizovali niekoľko oblastí hotela, medzi nimi napríklad recepčných, ktorí aj tak potrebovali pomoc, vrátnikov, ktorí nevedeli čo robia, nosičov batožiny, ktorí sa nevedeli dostať k izbám a robotov zabezpečujúcich zábavu, ktorí sa zas často kazili.
„Výpoveď“ dostalo až 243 robotov
Hotel Henn-na sa dostal do takej situácie, že bol nútený vyhodiť až polovicu robotických zamestnancov, čo predstavovalo 243 robotov. Je však dobré, že manažéri pri vysvetľovaní ich prepustenia uznali praktické obmedzenia robotov. Technológia sa pohybuje nadzvukovou rýchlosťou a to, čo sa v roku 2015 zdalo byť špičkové, v tomto vyzerá veľmi beznádejne a náhradné diely sú veľmi drahé.
Vo svete ešte stále existujú situácie kedy sú roboti jednoducho zbytoční a nerobia nič viac len obťažujú ľudí tým, že nefungujú ako majú. Hotely a iné podniky by ich mali využívať iba v tom prípade, že majú zmysel a skutočný úžitok. Úspechom je napríklad obrovské robotické rameno, ktoré presúva batožinu do úložných boxov. Takéto rameno používajú aj iné hotelové reťazce, ako napríklad Yotel.