Kalifornské jabĺčko sa topí v problémoch. Po poklese tržieb z predaja iOS smartfónov vyplávalo na povrch aj to, že kritická chyba vo FaceTime bola známa podstatne skôr, než o nej vedela široká verejnosť. Apple teraz kvôli nej čelí súdnej ťahanici, do čoho ho namočil jeden z nespokojných zákazníkov.
Ide o amerického právnika menom Larry Williams II, ktorý v ešte čerstvej žalobe tvrdí, že softvérový nedostatok v používanom iPhone umožnil odpočúvanie súkromnej konverzácie bez toho, aby o tom on sám niečo vedel. Na druhej strane hovoru bol vraj v tej dobe jeden z jeho kľúčových klientov.
Okrem toho sme sa ale dozvedeli i to, že možnosť odpočúvať cez FaceTime bola známa o pár dní skôr, ako o nej začala hovoriť široká verejnosť. Človek, ktorý ju objavil, o nej síce dal spoločnosti Apple vedieť , no tá na hlásenie kritického problému podľa dostupných informácií vôbec nereagovala.
I have letters, emails, tweets and msgs. sent to Apple for 10+ days reporting the Group FaceTime bug that lets someone listen in. My teenager discovered it! Never heard back from them. #apple #facetimebug @FoxNews @cnbc @CNN
— MGT7 (@MGT7500) January 29, 2019
Aplikácia je momentálne offline, pričom tak bude až do sprístupnenia opravného aktualizačného balíčka. Výrobca spotrebnej elektroniky tvrdí, že ho uvoľnia do obehu v priebehu tohto týždňa. Diera sa týka všetkých mobilných zariadení s operačným systémom iOS 12.1 a vyšším.
Apple … ?
??????