Veľké automobilky momentálne zo strany zákonodarcov čelia obrovskému tlaku. Sprísňujú sa hlavne emisné limity, čo mnohých výrobcov tlačí k prechodu na elektromobily. Nemeckí inžinieri zo startupu však tvrdia, že prišli s riešením, ktoré by mohlo oddialiť odchod spaľovacích motorov do dôchodku. Téme sa venovali Bloomberg a VTM.
Mikrovlnné pulzné zapaľovanie – budúcnosť?
Ak si ešte spomeniete na princíp spaľovacieho motora, určite viete, že po kompresii (stlačenia), nasleduje expanzia zážihom. Tá prebehne sama (pri diesloch) alebo elektrickou iskrou (pri benzínoch).
Inžinieri z MWI Micro Wave Ignition pracovali práve na tejto technológii. K zapaľovaniu paliva totiž namiesto elektrickej iskry využili mikrovlnné pulzy, vďaka čomu má klesať spotreba paliva a CO2 až o 30 %. Ešte väčší efekt to však má na redukciu ďalších emisií. Startup tvrdí, že dochádza k zníženiu až o 80 % (oxidy dusíka), čo by mohlo zaujať nejednu automobilku.
Projekt zaujal mnohých ľudí, medzi ktorými je aj bývalý generálny riaditeľ Porsche AG, Wendelin Wiedeking, čo značí, že inžinieri možno skutočne prišli s revolučným riešením nikdy nekončiaceho problému.
Podľa zistení novinárov mal malý startup začať s rokovaniami, hlavne v Ázii. Medzi prvými zákazníkmi by mohol byť napríklad Hyundai, čo sa spoločnosť nateraz rozhodla nekomentovať.
Zlatá technológia pre milovníkov benzínu
Ak sa ukáže, že mikrovlnné pulzné zapaľovanie skutočne funguje, pre trh s autami to môže znamenať oddialenie, resp. spomalenie nástupu elektromobilov. Obrovskou výhodou je fakt, že nová technológia nevyžaduje prebudovanie výrobných liniek. Dá sa integrovať aj do aktuálnych agregátov, čo by automobilkám určite ušetrilo nemalé peniaze.
Prvé vozidlo, v ktorom bude nový systém nasadený je Porsche 911 GT3, čo je pre novú technológiu celkom slušný záťažový test. Nakoľko bude úspešný sa dozvieme už čoskoro. Vozidlo s nižšou spotrebou a emisiami nastúpi v pohári Porsche Supercup 2019.