To, o čom sa len šepkalo sa nakoniec potvrdilo. Microsoft, Amazon, Spotify, Netflix a ďalšie spoločnosti mali prístup k citlivým údajom používateľov Facebooku. Stalo sa tak po tom ako Facebook nariadil reorganizáciu prístupu k informáciám tretím stranám.
Veľké spoločnosti, medzi ktoré patrí Microsoft, Amazon, Spotify, Netflix a ďalšie, mali po dobu niekoľkých rokov prístup k citlivým informáciám používateľov Facebooku. Medzi tie najcitlivejšie patria napríklad súkromné konverzácie na platforme Facebook Messenger. O incidente informoval denník The New York Times.
„Tento privilegovaný prístup šiel nad rámec toho, čo firmy potrebovali k integrácii Facebooku,“ píše sa v článku New York Times. Podľa investigatívcov mali mať k súkromným správam prístup napríklad Spotify a Netflix. Spotify sa voči vyzneužitiu súkromných správ ohradil, vraj o tom vôbec nevedel. Netflix si toho vedomý bol, no integráciu využíval len pre zasielanie obľúbených filmov cez Messenger.
Spoločnosť Yahoo mala prístup k príspevkom všetkých vašich priateľov a spoločnosť The Times, vydavateľ The New York Times, k zoznamu priateľov, a to aj vtedy, keď bol nastavený ako neverejný. Apple mal mať prístup k telefónnym číslam, ako aj k plánovaným akciám, čo vraj nevedeli.
Facebook: Všetko sme zdieľali s povolením od používateľov
„Žiadny z našich partnerov nemal prístup k dátam bez toho, aby im k tomu ľudia nedali povolenie,“ bráni sa Facebook. Podľa sociálnej siete mal prístup k citlivým dátam zmysel. Mal umožňovať funkcie ako zdieľanie alebo prehliadanie odporúčaní od priateľov.
„Väčšina týchto funkcií už nefunguje,“ vysvetľuje Facebook. „Vypli sme instantnú personalizáciu, ktorú využíval Bing a v apríli 2018 sme rozviazali niektoré vzťahy s výrobcami hardvéru a s platformami“.
mali to s povolenim lebo ina moznost nebola aj nastavenie cookies mate dnes cez 2 tretiy obrazovky co vas pre zobrazenie jej obsahu nuti ku schvaleniu