Už je tomu viac ako dva roky, čo fínske konzorcium HMD Global postavilo na nohy legendárnu značku mobilných telefónov Nokia. A postavilo ju na nohy dobre. Smartfóny sa predávajú a sú pozitívne hodnotené.
HMD Global predalo za dva roky 70 miliónov inteligentných mobilov, čo je rozhodne úspech. Čísla, samozrejme, netreba porovnávať s kórejským Samsungom, čínskym Huawei alebo americkým Apple. Aspoň zatiaľ. Nokia sa do prvej ligy postupom času a vďaka správnym rozhodnutiam dostať môže.
Hlavným zdrojom príjmov spoločnosti sú hlavne lacnejšie zariadenia. Taká Nokia 7 Plus je právom považovaná za kráľa bežnej strednej triedy. HMD Global chce svoju pozíciu v triede zariadení s cenou od 300 do 400 EUR aj naďalej posilňovať. Tvorcovia ale pripúšťajú, že zaostávajú v segmente vlajkových lodí.
To by mohla konečne zmeniť Nokia 9, o ktorej sa rozpráva už dlho a veľa. Aj kvôli avizovanému fotoaparátu s piatimi objektívmi. Nokia je stále dôveryhodnou značkou, ktorá ťaží zo svojej významnej minulosti.
Viac ako 50 miliónov smartfónov od HMD Global si totižto zadovážili muži v priemere starší ako 35 rokov, ktorí mali povedomie o značke Nokia. Už teraz sme zvedaví na nové produkty si čistým operačným systémom Android, ktoré fínske konzorcium pre budúci rok pripravuje.