Slovenský obchodný reťazec Lidl oznámil, že vyradí zo svojej súčasnej ponuky jednorázové plastové výrobky. Stane sa tak po tom, čo vypredá aktuálne skladové zásoby. Ukončenie predaja súvisí aj s najtenšími igelitovými taškami, vďaka čomu by malo ročne vzniknúť až o 125 ton menej odpadu.
Túto skvelú novinku oznámil prostredníctvom svojho profilu na sociálnej sieti Facebook, kde pred niekoľkými hodinami zverejnil nový príspevok s odkazom na web. Vo svojom čerstvom článku nám totiž prezrádza podstatne viac detailov.
Jednorázové plastové produkty, ako je napríklad slamka alebo vatové tyčinky s plastovou paličkou, postupom času nahradia ekologickejšie alternatívy. K niečomu takému dôjde už počas nadchádzajúcich mesiacov. Lidl to chce stihnúť do konca roka 2019.
Spolu so spomínanými igelitovými taškami za 9 centov tak ročne eliminuje až okolo 160 ton plastového odpadu.
„V oblasti nášho strategického postoja k plastom sledujeme jasný prístup, ktorý hovorí: nahradiť – obmedziť – recyklovať. Rozhodnutím prestať predávať plastové výrobky na jedno použitie znižujeme objem plastov a prispievame tak k nášmu zlepšeniu v tomto smere,“ uviedol Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za nákup.
„Spolu s našimi dodávateľmi diskutujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách – napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie.“