Európska únia a jej byrokrati spustili ofenzívu na výrobcov osobných vozidiel, aby začali pracovať na efektívnejšom znižovaní emisií. Cieľ novej dohody mnohé značky z automobilového priemyslu poriadne rozhodil, pretože od nich vyžaduje, aby výrazne zredukovali aktuálne čísla. O čom je teda reč?
O tom, že do roku 2030 musia klesnúť emisie skleníkových plynov z nových automobilov až o 37,5 percenta. Úroveň hodlajú porovnávať s úrovňou, aká nastane až v roku 2021, nie aká je dnes.
Dohoda sa bude vzťahovať na predaje každej jednej spoločnosti, ktorá chce prostredníctvom spotrebiteľského trhu ponúkať fosílnymi palivami poháňané produkty na štyroch kolesách, informuje Electrek. Tresty za prípadné porušenie ale neprešli.
Another deal!! This time on #CO2cars. We reached a compromise to cut emissions from cars (by 37.5%) and vans (by 31%) by 2030. With these ambitious targets, Europe is once again showing how to turn the #ParisAgremeent and #COP24 into action. pic.twitter.com/26HNfcHQiY
— Miguel Arias Cañete (@MAC_europa) December 17, 2018
Ide v podstate o akýsi kompromis medzi lídrami európskeho automobilového priemyslu a samotnou Európskou úniou. Jedna strana totiž žiadala 30, zatiaľ čo tá druhá až 40-percentnú redukciu. Nakoniec si ale potriasli rukou nad zlatou strednou cestou, z čoho následne vzniklo vyššie spomínané číslo.
O dohode medzi obomi stranami dal vedieť sám Miguel Arias Cañet, energetický komisár a človek, ktorý má na starosti klimatické zmeny a všetko, čo s nimi určitým spôsobom súvisí.
Cocotizmus