Ázia chce skoncovať so zbytočnou rozmanitosťou nabíjacích štandardov v automobilovom priemysle. Čína totiž spojila sily s Japonskom, aby spoločne vyvinuli jeden univerzálny port pre všetky typy elektromobilov. A keďže má slúžiť celému svetu, nielen im, tak po novom žiadajú o asistenciu ďalšie rozvinuté krajiny.
Ak pôjde všetko podľa plánov, globálny štandard by mohol byť na svete do konca roka 2020, píše server IEEE Spectrum.
Za iniciatívou stoja dve priemyselné organizácie, japonská CHAdeMO a takzvaná Rada pre elektrickú energiu v Číne. Očakáva sa však, že ich počet čoskoro porastie, pretože k nim s najväčšou pravdepodobnosťou ešte niekto pribudne. Jeden univerzálny typ nabíjačiek je predsa snom snáď každého jedného výrobcu automobilov na elektrickú energiu.
Electric car manufacturers are supporting at least four different initiatives for various global charging standards and specifications, and the confusion could be affecting #EV adoption rates. https://t.co/3GNu5oIczD
— IEEE Spectrum (@IEEESpectrum) December 17, 2018
Dnes je v tom jeden obrovský bordel. V Európe používajú štandard Type 2 alebo CCS Combo 2, zatiaľ čo v Spojených štátoch amerických preferujú Type 1 alebo CCS Combo 1. V takom Japonsku pre zmenu využívajú štandard CHAdeMO. Neštíti sa mu automobilka Nissan a ani Subaru.
ChaoJi
Novému globálnemu štandardu hovoria v týchto dňoch ChaoJi. Keď ho však úspešne dokončia, dostane výrazne odlišný názov. Tento slúži iba pre interné účely, ako je napríklad vývoj.
Zapojenie ďalších rozvinutých krajín vyžaduje finálne odklepnutie technickej špecifikácie, pričom jej súčasný návrh tvorí maximálna kadencia dychberúcich 900 kW. Najrýchlejšia nabíjačka súčasnosti pritom nedosahuje ani polovicu.