Dokážete odhadnúť, koľko aplikácií a hier ste si tento rok nainštalovali do svojho smartfónu? Zrejme asi nie. V celosvetovom meradle to je nemožné, no pre tieto prípady tu sú analytici z App Annie.
Podľa predbežných výsledkov analytickej spoločnosti, ktoré publikoval server Tech Crunch, počet inštalácii aplikácií v roku 2018 vzrástol, a to o 10 percent v porovnaní s minulým rokom. Do mobilných zariadení poputovalo celkovo neuveriteľných 113 miliárd aplikácií.
Užívatelia si za aplikácie aj radi zaplatili. Opäť viac, ako v roku 2017. Objem vynaložených prostriedkov stúpol o 20 percent, na 76 miliárd dolárov. Nie je žiadnym prekvapením, že najviac peňazí ľudia investovali do mobilných hier.
Priemerný užívateľ venoval aplikáciám tri hodiny denne zo svojho času. To predstavuje 10 percentný nárast oproti minulému roku a dokonca 20 percentný nárast vynaloženého času v kontraste s rokom 2016.
Najsťahovanejšie aplikácie? Sociálne siete a komunikácia. Prvé miesto obsadil Messenger, nasleduje Facebook, WhatsApp a taký Instagram je na piatom mieste. V top trojke hier sa nachádza Helix Jump, Subway Surfers a PUBG Mobile.
Možno zaujímavejšie pôsobia najvýnosnejšie aplikácie. Kráľom zárobkov je Netflix, nasleduje Tinder a v ázijských regiónoch obľúbené Tencent Video. Čo sa týka hier, užívatelia svoje peniaze investovali do známych mien ako Pokémon Go, Clash of Clans alebo do legendárnej Candy Crush Sagy, ktorá ľudí jednoducho stále baví.
Rebríčky vidíte na snímkach vyššie. Výsledky predstavujú kombináciu údajov z obchodov Google Play a Apple App Store (k 15. decembru 2018). Netýkajú sa teda jednej samostatnej platformy. Zatiaľ platí, že viac aplikácií sa stiahne z obchodu Google Play. Apple App Store na druhú stranu generuje viac príjmov.