Kráľ internetového videa, server YouTube po vzore ostatných sociálne ladených digitálnych služieb spúšťa Stories, teda funkciu populárnych príbehov. Tie spopularizoval Snapchat, neskôr ich ukradol prevzal Instagram, Facebook a tak ďalej.
YouTube Stories, alebo ak chcete, YouTube Príbehy nie sú absolútnou novinkou známej video platformy. Tvorcovia funkciu spustili ešte vlani pod názvom Reel. Využívať ju ale mohla len veľmi úzka skupina populárnych tvorcov obsahu.
Príbehy na YouTube budú mierne odlišné od tých, ktoré na nás kričia z Instagramu. The Verge vysvetľuje, že ich budú môcť tvoriť len užívatelia, resp. kanály s 10 000 a viac odberateľmi.
Okrem toho nezmiznú po 24 hodinách, ale až po 7 dňoch. Ďalšou odlišnosťou je divácky dosah. Zobrazovať sa môžu aj tým osobám, ktoré nepatria medzi odberateľov autora príbehu.
Tvorcovia obsahu budú môcť takýmto spôsobom napríklad komunikovať s fanúšikmi, ukazovať zábery zo zákulisia alebo jednoducho pripravovať kratšie, no autentickejšie posolstvá.
Online komunita novinku zatiaľ hodnotí vlažne napriek tomu, že sa ju okamžite rozhodla využiť pomerne početná skupina autorov. Aj keď príbehy možno svedčia Instagramu a iným platformám, spojenie s YouTube až tak prirodzene nepôsobí.
Trend sociálnych platforiem je ale jasný a príbehom sa už jednoducho nevyhneme.