Mobilné dáta patria medzi najžiadanejšie a zároveň najdrahšie komodity, s ktorými obchodujú operátori po celom svete. Bez toho aby sme narážali na slogany konkrétnych spoločností by sa naozaj dalo konštatovať, že žijeme v dobe dátovej. Ako vysoko sa však môže vyšplhať faktúra? Presvedčila sa o tom pani Andrea zo susedného Česka.
Tá sa so svojim problémom obrátila na spotrebiteľský časopis, resp. poradňu dTest. Po aktivácii dát svojmu dieťaťu (200 MB) jej totiž prišla faktúra na 190 000 českých korún, čo je v prepočte okolo 7 300 €. Operátor pritom žiadal, aby pani Andrea okamžite zaplatila zálohu vo výške 3 460 €.
Zákazníčka pritom služby nevyužívala v exotickej krajine na druhom konci sveta. Práve naopak, všetkých 200 MB dát bolo prečerpaných na území Česka. Aj napriek tomu, že operátor svoje pochybenie uznal ide o pekný príklad toho ako takýto prešľap môže spôsobiť pár bezsenných nocí. Určite poznáte ten pocit, keď veľká firma rozhoduje či vašu sťažnosť uzná alebo nie. No a teraz si predstavte, že namiesto 20 € si pýta čiastku 380-násobne vyššiu.
[irp posts=“12408″ ]
Spotrebiteľský časopis dTest pri každej podozrivo vysokej faktúre radí pristúpiť k reklamácii. Nemusí pritom ísť o astronomické čiastky ako v tomto prípade. Jednoducho na to máte právo, tak ho treba využiť.
„Ak reklamáciu uplatníte včas, je povinnosťou operátora ju v lehote jedného mesiaca vybaviť a informovať vás o výsledku. Je však smutnou realitou, že operátori nebývajú vždy ochotní a niekedy nevyhovejú aj oprávneným nárokom spotrebiteľov. Ak nastane takáto situácia, nemusíte ešte hádzať flintu do žita,“ radí dTest.
„Stále na to môžete upozorniť podaním námietky úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (teleoff.gov.sk).“
Stalo sa vám už niečo podobné? Aká faktúra vám na malú chvíľu zastavila srdce? Dajte nám vedieť v diskusii nižšie!