Juhokórejské automobilky Kia a Hyundai vyvíjajú solárne strechy, ktorými vybavia svoje nadchádzajúce vozidlá. Prvé dve generácie sú už na svete, na tretej ešte stále pracujú. Keď ju však dokončia, zo strechy so solárnymi panelmi vznikne solárna karoséria s podstatne väčšími kapacitami.
Ako píše Engadget, prvá generácia je určená pre hybridné modely bez panoramatickej strechy, zatiaľ čo druhá presne opačne, pretože má polo-priesvitné prevedenie. Tretia, ako už bolo spomínané, premení na solárny panel rovno celý automobil, nielen jeho strechu. Najskôr ju ale musia výskumníci dokončiť.
Slušná efektivita
Ak niekoho zaujíma efektivita, tak dostupné informácie tvrdia, že solárna strecha zvládne počas pekného slnečného dňa doplniť až do 60 percent kapacity batérie hybridu. Platí to ale iba v prípade tej najlepšej, čiže tretej generácie. Toto číslo navyše záleží od okolností. Ak by bolo väčšinu času škaredé počasie, efektivita môže klesnúť len na 30 percent.
Používateľ elektromobilu by mal vďaka podobnej inovácii podstatne lepší dojazd na jedno nabitie akumulátora, čo znamená, že by nemusel na nabíjacích staniciach stáť tak často ako stojí dnes. Zároveň by mal i nižšie náklady, pretože by za zelenú elektrickú energiu zo solárnej strechy jeho vozidla nemusel platiť ani cent navyše. Slnečné lúče sú predsa (zatiaľ) zadarmo.
ešte ste zabudli napísať nárast ceny oproti nesolárnemu prevedeniu a uuhlíkovú stopu a nepriamy dopad na životné prostredie vplyvom výroby solárnych článkov (ťažba, doprava materialov v krajinach tretieho sveta pomocou naftovych automobilov..)
A zabudol si doplnit, ze v krajne ako SK bude casom urcite povinne mat nainstalovany elektromer na solar, ved dan treba platit aj zo slnka a jeho energie.
neboj to bude zaratane v dani z baterii 😀