Experti spoločnosti Counterpoint preskúmali trh s inteligentnými hodinkami, pri ktorom sa zamerali na obdobie od začiatku júla do konca septembra, teda na tretí kvartál tohto roka. Údaje zároveň porovnali s 3. štvrťrokom 2017.
Pri značke Apple sa prekvapenie nekoná. Apple Watch stále patria medzi najpredávanejšie inteligentné hodinky sveta. Vlastne ide o najpredávanejšie hodinky vo všeobecnosti, čím sa výrobca pochválil už počas predstavovania Apple Watch Series 4.
Podiel tohto zariadenia sa však na trhu medziročne znížil o 5 percent, a to na úkor konkurencie. Pri pohľade na 31-percentný medziročný nárast predaja hodiniek Apple Watch je zníženie podielu zanedbateľné. Trh s inteligentnými hodinkami dynamicky rástol vo všeobecnosti. Objem celosvetových dodávok medziročne stúpol o 53 percent (podľa Strategy Analytics dokonca o 67 percent).
Hviezdou rebríčku spoločnosti Counterpoint je výrobca Fitbit. Svoj podiel na trhu zvýšil zo 6 na 16 percent, čím sa postupne doťahuje na Apple. K aktuálnym 30 percentám kalifornského jablka má ale ešte ďaleko.
Experti vidia úspech v zariadení Fitbit Versa. Cenovo dostupné, no veľmi kvalitne vyhotovené a dobre vyzerajúce hodinky zaujali aj nás. Analytici sa domnievajú, že Fitbit môže v budúcnosti rozšíriť ponuku produktov, ktorým by nemala chýbať podpora pre mobilné dátové pripojenie LTE, čím by na svoju stranu istotne získal ďalších zákazníkov.
Tretím najväčším hráčom na trhu v kategórii inteligentných hodiniek je u nás neznáma a nepôsobiaca čínska značka imoo (súčasťou skupiny BBK spolu s Oppo, Vivo a OnePlus), ktorá sa zameriava na nositeľné zariadenia pre deti a mladšie ročníky.
Samsung si medziročne mierne pohoršil a jeho podiel na trhu poklesol z 9 na 7 percent. Podobne ako pri Apple, predaj hodiniek ale rapídnejšie vzrástol vďaka vydareným modelom Gear S3 a Galaxy Watch.
TOP päťku uzatvára Amazfit s najaktuálnejším podielom na trhu troch percent.
Sa dotahuje na Apple. Toto je asi redakcia Dikobrazu do kelu:-)